امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | جزیره ی هنگام یکی از جاذبه های دیدنی استان هرمزگان

جزیره ی هنگام یکی از جاذبه های دیدنی استان هرمزگان

منتشر شده در ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۰
هنگام

به گزارش پایگاه خبری قشم،جزیره ی هنگام یکی از جزیره های کوچک خلیج فارس و جزو شهرستان قشم است. این جزیره یکی از دیدنی ترین جزایر خلیج فارس است که چهره بومی خود را حفظ کرده و می توانید در آن سنت هایی از گذشته های دور را مشاهده کنید.

جزیره ی هنگام  با توجه به مساحت کم خود جاذبه های دیدنی زیادی دارد.زمانی که به این جزیره سفر می کنید و سمت ساحل تمیز و شفاف آن می روید ماهی ها و آبزیان مختلفی را مشاهده می کنید که در حال شنا هستند. تماشای خرچنگ ها از نزدیک تجربه ای است که در جزیره هنگام می تون را بدست بیاورید.

نکته ی حائز اهیمت در مورد جزیره هنگام این است که شما می توانید زمانی که به قشم سفر کرددی از این جزیره هم بازدید کنید چرا که تنها با کرایه یک قایق می توانید در آب های خلیج فارس خودتان را به سمت این جزیره شگفت انگیز برسانید.

با توجه به این که جزیره هنگام جز مناطق خطه ی جنوبی ایران محسوب می شود، باید انتظار آب و هوای گرم و مرطوبی را از آن داشته باشید. بهترین زمان برای سفر به این منطقه اواسط پاییز تا اواسط اردیبهشت است چرا که در این زمان شرایط هوایی تعادل نسبتا خوبی دارد.

جاذبه های جزیره ی هنگام:

ساحل زیبا و درخشان هنگام

هیچ چیز دلچسب تر از نشستن در کنار ساحل زیبا و درخشان جزیره هنگام نمی تواند خستگی سفر یا بهتر است بگوییم خستگی زندگی شهری را از تنتان بیرون بکشد. . طول نوار ساحلی هنگام، ۵۰ کیلومتر است و در هر قدم، تصویری متفاوت از دریا را خوهید دید. می توانید به سراغ سواحل صخره ای بروید و یا سواحل شنی آن را انتخاب کنید؛ در هر صورت با دیدن شکوه امواج خلیج فارس غرق تماشا می شوید.

شباهت ساحل و آب های درخشان جزیره هنگام به سواحل مالدیو و کالیفرنیا سبب شده تا گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند.

حیات وحش هنگام

این جزیره برای دوستداران حیات وحش هم گزینه ی بسیار عالی به شمار می رود چرا که هنگام به واسطه ی محصور بودن آن در آب حیواناتی نظیر دلفین، لاک‌پشت پوزه عقابی، خاردم مصری که از خانواده سوسمارها به شمار می رود در آن زندگی می کنند. البته حیات وحش هنگام به اینجا ختم نمی شود و جانور دیگری به نام جبیر هم در آن زندگی می کند که یکی از انواع آهوی بومی شبه‌قاره هند و ایران است که در کشورهای هندوستان، پاکستان، افغانستان و ایران دیده شده‌ و بیشتر مناطق بیابانی و گرم را به عنوان زیستگاه خود انتخاب می کند.

آکواریومی از ماهی ها

در اطراف جزیره هنگام یک آکواریوم وجود دارد که در آن می توانید انواع رنگارنگی از ماهی ها را تماشا کنید که به طور آزادانه و رها در حال شنا هستند. در این آکواریوم به غیر از ماهی خرچنگ هم وجود دارد که بر روی صخره هایی سر از آب بیرون آورده اند و به این سو و آن سو می روند.

خاک سرخ هنگام

در جنوب ایران همانطور که می دانید خاک های سرخ رنگی وجود دارد که همین موضوع سبب شهرت این منطقه شده است. جزیره هنگام هم این موهبت طبیعی بی بهره نمانده و خاک سرخ رنگ آن از جذابیت های آن به شمار می رود.

بازار هنگام

بازار هنگام یکی از دیدنی ترین بازارهای محلی کشورمان است؛ این بازار با مصالح بومی و محلی درست شده و در قدم به قدم آن رنگ و بویی از سنت های کهن جزیره وجود دارد. فروشندگان با لباس های خوش رنگ و لعاب محلی، زیباترین دست سازه های شان را که از صدف ها ساخته اند به شما ارائه می دهند. بازار هنگام تنها جایی برای خرید نیست بلکه به شما فرصت می دهد تا با مردم بومی همنشین شوید و داستان های جالبی را در مورد دریا از آن ها بشنوید.

سنگ مادر و دختر

در این روستا چند روستا وجود دارد که در یکی از این روستاها که نام آن غیل است سنگ هایی به چشم می خورد که شبیه به انسان هستند. روایت های بسیاری درباره آن وجود دارد، که یکی از آن ها به این صورت است که در زمان های دور مادر و دختری به هنگام فرار از دست زورگویان زمانه از خالق خود کمک می خواهند که خدا هم آن ها سنگ می کند. امروزه این تندیس سنگی، به یکی از جاذبه های هنگام تبدیل شده است.

پارک کروکودیل

یک جاذبه ی هیجان انگیز دیگر که دیگر در این جزیره وجود ندارد پارک کروکودیل است. این پارک در سال ۱۳۸۹ در جزیره هنگام راه اندازی شد و به تکثیر کروکودیل پرداخت اما در سال ۱۳۹۰ به جزیره قشم منتقل شد؛ برای بازدید از آن باید به جزیره قشم بروید.

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4982

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *