امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | جزایر ناز قشم

جزایر ناز قشم

منتشر شده در ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۷
جزایر

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایسنا، جزایر ناز که در واقع سه جزیره نزدیک به هم به شمار می‌روند، در سواحل شرقی جزیره به فاصله یک کیلومتر قرار گرفته‌اند.

نامگذاری جزایر ناز

در زمان جزر، آب دریا پس روی می‌کند و برای مدت کوتاهی یک باریکه از خشکی بین جزایر قشم و جزایر ناز به وجود می‌آید، اما در زمان مد این جزایر با قشم توسط آبهای خلیج فارس جدا می‌شوند برخی می‌گویند علت نامگذاری آن است که این سه جزیره کوچک در پیوستن به جزیره قشم ناز می‌کنند یا به عبارتی قهر و نازی که این جزایر با جزیره قشم و خلیج فارس دارند سبب نامگذاری آنهاست.

پیاده روی در جزیره ناز

در زمان بالا آمدن آب دریا، جزایر نازازقشم جدا می‌شوند اما درزمان پایین رفتن آب دریا می‌توانید با پای پیاده (حدود یک کیلومتر) از میان خلیج فارس خود را به این جزایر برسانید، این پدیده حدود ۶ ساعت طول می‌کشد. با ورود به جزایر ناز می‌توانید به بالای ارتفاعات بروید و از آنجا به تماشای تنگه هرمز و جزایر لارک بپردازید، قایق سواری (به خصوص در هنگام غروب) غواصی و جت اسکی از دیگر فعالیت‌هایی است که می‌توانید در کنار جزایر ناز انجام دهید و غرق در لذت شوید. دره ستارگان، غارهای خربس و سکوی نفتی نیز در نزدیکی این جزایر قرار دارند که می ‌توانید از آنها بازدید کنید.

زیبایی های جزایرناز

از جمله زیبایی‌های حیرت آور درجنوبی ترین قسمت کشور جزایر ناز است که در سواحل شرقی قشم واقع گردیده است. جزایری مسطح، بدون ساحل شنی که دیواره های صخره ای آن را احاطه کرده است. تماشای عروس های دریایی، صدف ها و مرجان های رنگارنگ لحظات نابی را برای شما رقم می زند.. جزیره قشم به عنوان بزرگ ترین و وسیع ترین جزیره جنوب در استان هرمزگان و دردل آبهای نیلگون خلیج فارس و دریای مکران واقع شده است جزایر ناز قشم نه تنها به عنوان یکی از دیدنی های قشم و هرمزگان بلکه به عنوان یکی از عجایب هفتگانه شناخته می شود. آس چارتراین امکان را به شما می دهد که باکمترازسه دقیقه بلیط هواپیما مشهد قشم را ازبه صورت آنلاین از سایت تهیه کنید.

تفریح و گردش در جزایر ناز قشم

دنیایی از بازی های متنوع، تفریحات دریایی و آبی برای تجربه یک روز بی نظیر منتظر شماست که اولین آن لذت پیاده روی در هنگام جزر دریا است. به این ترتیب با عمق دریایی که شاید بیشترازمچ پا نباشد شما می توانید یکی از بهترین پیاده روی های زندگی را تجربه کرده و به صخره های جزایر ناز قشم برسید

آفرود سواری

اگر تا به حال لذت آفرود سواری را تجربه نکرده‌اید، بهتر است این موقعیت هیجان انگیز را در جزایر ناز تجربه کنید. انواع آفرودهای اسپرت و لوکس با رنج قیمت‌های مختلف منتظر شماست تا آفرود سواری را تجربه کنید.

اسب سواری و شتر سواری

تقریبا در تمام جزایر جنوب کشور شما می‌توانید لذت اسب سواری و یا شترسواری را تجربه کنید.

تفریحات هوایی

تفریحات ما تا اینجا هزینه چندانی نداشتند، از اینجا به بعد باید پول بیشتری خرج کنید، یکی از تفریحات گران‌تر جزایر ناز قشم، تفریحات هوایی است. چتربازی، پاراگلایدر، پاراموتور و کایت بورد پرداخت هزینه بیشتر و البته آموزش لازم را می‌خواهد.

قایق سواری و غواصی

قایق سواری هم یکی دیگر از تفریحات و بازی هایی است که در تمام سواحل منتظر شماست. اگرمی‌خواهید حسابی آدرنالین ترشح کرده و هیجان زیادی را تجربه کنید جت اسکی و موج سواری منتظر شماست. برای تفریحات آرام و خانوادگی (به ویژه اگر کودک) همراهتان است، قایق سواری را تجربه کنید. اما سومین تفریح ما باز هم هزینه زیادی می طلبد. اگر می خواهید تنهایی و در آرامش و سکوت از دریای آرام و زندگی موجودات دریایی لذت ببرید، غواصی در آبهای نیلگون جزایر ناز قشم منتظر شماست. همچون بازی های هوایی برای غواصی هم باید ساعتی را جهت آموزش رزرو کنید

آب وهوای جزیره ناز قشم

آب و هوای جزیره در نیمه دوم سال بی نهایت مطبوع و خنک است و می توان در پاییز و زمستان از خنکای نسیم و هوای خوب ساحلی لذت برد. نیمه اول سال نیز فصل مناسبی برای سفراست، به شرط اینکه شرجی بودن هوا و رطوبت شما را اذیت نکند ، اما اردیبهشت فصلی مناسب برای این سفراست. تابستان ها را اما بهتر است فراموش کنید زیرا گرمای هوا می تواند حسابی شما را کلافه .آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان در مشهد می باشد.

مسیرهای دسترسی به جزایرناز قشم

اگر به جزیره عجایب هفتگانه سفر کرده‌اید، می‌توانید از بلوار آزادگان شهر قشم به سمت جنوب بروید و در انتهای بلوار وارد جاده ساحلی (که به آن جاده دریا نیز گفته می ‌شود) شوید. از سازه اسکله نفتی و ساحل طلایی که رد شوید پارکینگ ساحل ناز را خواهید دید. البته از شهر درگهان نیز می‌ توانید خود را به جزایر ناز برسانید، به این ترتیب که از طریق روستای رمچاه به جاده دریا بروید یا از طریق روستاهای گیاهدان، رمکان و زیرانگ خود را به این جزایر برسانید.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10469

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *