امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | جزایر ناز،از جاذبه های گردشگری قشم

جزایر ناز،از جاذبه های گردشگری قشم

منتشر شده در ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۶
جزایر ناز

به گزارش پایگاه خبری قشم؛جزیره قشم  در استان هرمزگان و در تنگه ی هرمز قرار دارد و  همچنین بزرگ‌ترین جزیره ایران و بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است که از شمال به بندرعباس مشرف است و از شمال شرقی به جزیره هرمز وصل است، در شرق آن جزیره لارک را می‌بینید و در جنوب آن جزیره هنگام قرار گرفته است. جزایر ناز هم یکی از عجایب هفتگانه قشم است که در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، جایی در مسیر جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله ساحلی شهر سوزا قرار گرفته است.

این جزایر در واقع سه صخره هستند که در میان دریا واقع شده‌اند. زمان‌هایی که آب دریا پایین می‌رود، مسیری از ساحل به این صخره‌ها باز می‌شود و شما می‌توانید با پای پیاده به این صخره‌ها بروید. ایستادن روی صخره‌ها و تماشای برخورد موج دریا با سنگ واقعا لذت‌بخش است. ضمنا اگر کمی دقیق شوید از همان بالا خرچنگ‌هایی را می‌بینید که در پایین صخره این طرف و آن طرف می‌روند.

این جزایر را محلی‌ها دو کَردَه می‌نامند و در نقشه‌ها به نام جزایر ناز ثبت شده‌اند و با همین نام نیز برای گردشگران شناخته‌ شده هستند. در زمان جزر با پس‌روى کامل آب دریا، براى مدت کوتاهى، باریکه‌اى از خشکى جزیره ناز را به ساحل قشم وصل مى‌کند. هرچند زمان این اتفاق کوتاه است، اما در همین مدت مسافران با ورود به جزایر ناز می توانند از بالای ارتفاعات، تنگه هرمز، جزیره لارک را تماشا کنند.

اما تمام جذابیت‌های جزیره ناز به اینجا ختم نمی‌شود. زمان‌هایی که آب دریا بالاست، مردم بومی در اطراف ساحل بساط به پا می‌کنند. فروش صنایع دستی، میوه‌های گرمسیری و طراحی حنا روی دست از جمله فعالیت‌ها بومیان در ساحل جزیره ناز است.

جزایر ناز جزو ژئوپارک جهانی قشم و یکی از عجایب هفتگانه این جزیره به شمار می روند. به گفته بسیاری از کارشناسان این منطقه در گذشته محلی برای استراحت ماهی گیران بوده است. در جزایر ناز به جز دست‌ فروشان هیچ مغازه یا امکانات رفاهی روی خود جزایر وجود ندارد. اما همان نزدیکی در حاشیه پارکینگ، امکانات ابتدایی برای رفاه بازدیدکنندگان برقرار می باشد.

تفریحات ممکن در جزایر ناز

۱– پیاده‌ روی در آب دریا

در حاشیه ساحل این جزیره ی دیدنی بهترین کار ممکن که هیچ هزینه ای هم ندارد، پیاده روی در سواحل است. عمق آب نهایت به مچ پایتان برسد و با قدم گذاشتن بر روی شن های نرم و خیس احساس آرامش فوق العاده ای برایتان به ارمغان می آید. حتما یک دوبین عکاسی مناسب یا موبایلی که دوربین خوبی داشته باشد همراه خودتان به این سفر ببرید تا عکس های مناسبی بتوانید از این جزایر بی نظیر ایرانی تهیه کنید.

۲- آفرود سواری در جزایر ناز

یکی از تفریجات هیجان انگیزی که در سفر به این جزیره می توانید تجربه کنید آفرود سواری است. رانندگی در این جزیره می توانید جدیدترین خودروهای اسپورت، لوکس یا شاسی بلند را کرایه کنید و لذت رانندگی در این جزایر را تجربه کنید. توجه داشته باشید که بهتر است برای تجربه این ورزش جذاب در همان حاشیه ساحل بمانید و خودروی‌ تان را روی سکوی جزیره نبرید. این کار علاوه بر آسیب رساندن به محیط، منظره زیبای این جزایر را برای گردشگرانی که به قصد عکاسی به اینجا سفر کرده‌اند برهم می‌زند.

۳– کرایه اسب و شتر

سواری با اسب یا شتر در نزدیکی دریا می تواند منظره ی زیبایی را به وجود بیاورد، حتما موبایل یا دوربین مناسبی را همراه خودتان ببرید تا زمانی که بر فراز زین هستید عکس های مناسبی از خودتان تهیه کنید.

۴- تفریحات هوایی در جزایر ناز

اما اگر می توانید بابت تفریحات خود هزینه نسبتا زیادی را به نسبت پیاده روی و اسب سواری داشته باشید، می توانید تفریحات هوایی را در این مجموعه انتخاب کنید که عبارت از پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور، چتربازی و بادسواری هستند. قطعا دیدن جزایر ناز از فراز آسمان ها تجربه بس دلچسب و غیر قابل توصیفی است. در ساحل جزایر ناز چادرهای دایمی جهت اجاره تجهیزات و استفاده آموزشی یا تفریحی از پاراگلایدر برپاست که به‌صورت حضوری و با کمک مربیان می‌توانید به تفریح بپردازید. علاوه بر آن با استفاده از رزرو اینترنتی پاراگلایدر می‌توانید پیش از سفر، تفریح پروازی خود را برنامه‌ریزی کنید. برای این ورزش، لباس بادگیر و کفش مناسب به همراه داشته باشید.

۵– تفریحات آبی در جزایر ناز

برخی تفریحات هیجان انگیز برایشان در اولیت قرار دارد و هر کجا که باشند سعی می کنند پر هیجان ترین تفریح را انتخاب کنند. برای اینگونه افراد تفریحات آبی نظیر جت اسکی، قایق سواری و غواصی در ساحل ناز در نظر گرفته شده است. جت اسکی همه جای ایران ورزش مفرح و پرهیجانی است؛ چه دریای خزر چه حاشیه خلیج فارس، نوجوان‌ها و جوان‌ها هوادار این هیجان در ساحل هستند. ساحل ناز پاسخگوی هر نوع نیاز و سلیقه‌ای هست. قایق‌سواری نیز برای آنها که به دنبال آرامش هستند، منظره‌ای به یاد ماندنی به ارمغان می‌آورد مخصوصا اگر هنگام غروب را برای گشت دریایی انتخاب کنید.

 

زمان مناسب برای بازدید از جزایر ناز

همانطور که می دانید این جزایر در سمت جنوب کشور قرار دارند و عموما در فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد شرایط هوایی نامناسبی در این منطقه برقرار است، بهترین زمان برای سفر به جزایر ناز در فواصل پاییز و زمستان است زیرا دمای هوا بسیار مناسب هستند. البته فصل بهار هم در این جزایر شرایط مساعدی برقرار است و اگر خواستید این فصل هم بسیار مناسب است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5108

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *