امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | جاذبه های گردشگری بشاگرد

جاذبه های گردشگری بشاگرد

منتشر شده در ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۶
بشاگرد

به گزارش پایگاه خبری قشم، بشاگرد (یا در گویش محلی بَشکَرد) یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است. مرکز این شهرستان، شهر سردشت است. بشاگرد پیشتر بخشی از شهرستان جاسک در استان هرمزگان بود؛ که در سال ۱۳۸۵ به شهرستان ارتقاء یافت، البته هنوز تعداد قابل توجهی از این مردم در شهرستان جاسک زندگی می‌کنند.

بشاگرد شامل بیش از ۲۷۰ روستا و آبادی کم‌جمعیت است که در منطقه‌ای وسیع، بین عرض جغرافیایی ۲۶ درجه و ۴۵ دقیقه و طول جغرافیایی ۵۷ درجه و ۵۴ دقیقه، در شمال شرق استان هرمزگان و همجوار با استان کرمان و سیستان و بلوچستان پراکنده هستند.

آب و هوای شهرستان بشاگرد تابستان های گرم و زمستانهایش سرد خشک است اما در مناطقی که بیشتر به کوهستان نزدیک هستند، آب و هوا معتدلی را دارد.

این شهرستان دارای آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد که در ادامه به معرفی چند منطقه دیدنی این شهرستان می پردازیم.

جاذبه های دیدنی بشاگرد

آبشار بابک

شهرستان بشاگرد دارای آبشارها و چشمه های طبیعی بسیاری است که معروف ترین آبشار این شهرستان آبشار بابک نام دارد.آبشار بابک زیباترین و پرآب ترین آبشار بشاگرد نیز به حساب می آید و ارتفاع این آبشار بیش از ۳ متر است.این مکان گردشگری در روزهای تعطیل و ایام نوروز میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران هموطنمان است.

شهر جم

شهر جم یکی از مناطق بسیار زیبای مرکز شهرستان بشاگرد می باشد.بخاطر انبوه بودن درختان میوه جم یا ( جمبو)، این مکان به شهر جم معروف است، جم یا جمبو نام درخت میوه دار و همیشه سبزی است که در شهرها و مناطق ساحلی جنوب ایران می‌ روید. نام این درخت در ایران برگرفته از نام هندی آن است و میوه این درخت بسیار خوشمزه است.

رودخانه انگهران

یکی دیگر از جاذبه هایی که شهرستان بشاگرد را به یک شهرستان زیبا تبدیل می کند وجود رودخانه های فصلی، دائمی، پرآب و زیبا است، که هر ساله پذیرای گردشگران زیادی مخصوصا در ایام نوروز می باشد.بسیاری از مسافران در سفر به بشاگرد، چند ساعتی را در کنار رودخانه های این شهرستان می گذرانند و به صدای این رودخانه گوش فرا می دهند و به این ترتیب، آمدن به کنار رودخانه های بشاگرد موجب کسب آرامش و انرژی از این طبیعت زیبا می شود.

قلعه الله وردی خان

قلعه الله وردی خان در شهر گوهران و در ۲۰ کیلومتری مرکز شهرستان بشاگرد شهر سردشت قرار دارد و شهر گوهران دارای آثار تاریخی بسیاری است که قلعه الله وردی خان یکی از این بناهای تاریخی است. آثارتاریخی شهر گوهران در داخل این شهر قرار دارند، این بناها با داشتن جاذبه های تاریخی گردشتگران زیادی را در ایام نوروز به خود جذب می کند و قدمت قلعه الله وردی خان به زمان قاجار بر می گردد و قلعه تاریخی الله وردی خان به همراه سایر بناهای تاریخی شهر گوهران در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

آبشار شهرشیب

آبشار شهرشیب یکی از زیبا ترین و مرتفع‌ ترین آبشار در شهرستان بشاگرد است و دارای جاذبه‌ های گردشگری بسیاری زیبایی است و این آبشار در روستای شهرشیب واقع شده است، موقعیت طبیعی روستای شهرشیب دره ای است و رودخانه فصلی انگهران از مجاورت جنوب آبادی عبور می‌ کند.این آبشار تقریبا ۲۰متر ارتفاع دارد و هرساله گردشگران زیادی را جذب می‌ کند ، “روستای شهرشیب” در بخش گوهران شهرستان بشاگرد و در ۲۵ کیلومتری شهر سردشت قرار دارد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5175

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *