امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۴
صفحه نخست | اجتماعی | جابه جایی ۸ میلیون تن کالا در بندرشهید رجایی

جابه جایی ۸ میلیون تن کالا در بندرشهید رجایی

منتشر شده در ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۴

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ الله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به عملکرد ۲ ماهه منطقه ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی، اظهار کرد: این میزان صادرات فرآورده نفتی نسبت به همسنجی با پارسال  ۳۲.۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه افزود: همچنین در این مدت ۲ میلیون و ۶۵۲  هزار و ۹۴۸ تن فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی کابوتاژ و ۱۳ هزار و ۳۴۷تن فرآورده نفتی ترانزیت شده است که از افزایش ۱۰۰ درصدی در این زمینه برخوردار بوده است؛ همچنین از ابتدای فروردین ماه امسال تا اوایل خردادماه جاری، ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۲۳۸ تن کالای غیرنفتی از از این بندر به خارج از کشور صادرشده است.

عفیفی پور با تاکید بر میزان صادرات به دیگر بنادر، تصریح کرد: در این مدت همچنین یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۱۹ تن کالای غیرنفتی با کاهش ۲۰ درصدی وارد بندر شهید رجایی، ۵۴۷ هزار و ۴۲۹ تن کالا از این بندر به دیگر بنادر منطقه ترانشیپ، ۱۳ هزار و ۹۷۶ تن کالا کابوتاژ و ۲۱۹ هزار و ۴۷۳ تن ترانزیت شده است.

وی یادآورشد: عملیات جابجایی کالاهای نفتی و غیرنفتی نیز در ۲ ماهه نخست امسال در بندرشهید رجایی به ۸ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۹۲۰ تن رسید که ۴ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۹۲ تن از کالاها غیرنفتی و ۴ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۲۸ تن  فرآورده نفتی بو که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خاطرنشان کرد: در ۲ ماهه نخست امسال، ۵۸۳ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شده است.
وی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، ۴۶۸ فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن و ۱۱۵ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن بوده است.
بندر مهم و راهبردی شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر شاخص بین المللی به عنوان بزرگترین بندرتجاری و کانتینری و همچنین دروازه طلایی اقتصاد ایران مطرح است و سهم ۵۰ درصدی از تجارت ایران را به خود اختصاص داده است.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1516

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *