امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۲
صفحه نخست | اجتماعی | تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان بنادر گزیر، کنگ و جزیره قشم

تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان بنادر گزیر، کنگ و جزیره قشم

منتشر شده در ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۶
سیار

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان، با هدف ایجاد نشاط و امید در مناطق غرب هرمزگان؛ تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سه اجرا میهمان نگاه کودکان و نوجوانان بنادر گزیر، کنگ و روستای زینبی جزیره قشم شد.

پس از ماه‌های متوالی شرایط پرخطر ناشی از شیوع کرونا، امکان حضور تماشاخانه سیار کانون در مناطق مختلف هرمزگان فراهم شد.

در ششمین روز اجرای تماشاخانه‌های سیار کانون که با هدف تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشور به‌ویژه مناطق کم برخوردار صورت می‌پذیرد؛ گروه هنری این تماشاخانه ضمن اجرای  نمایش «رینارد روباهه» به کارگردانی احمد تیموری؛ به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان در شهرستان بندرعباس پرداختند.

این نمایش نوشته آرتور فاکویز و ترجمه مریم سلطانیان است و سپیده و سحر زینلی، هاشم خلیلی و احمد تیموری بازیگران این نمایش هستند. عادل بزدوده به عنوان مشاور هنری و محمد نجفی به عنوان آهنگساز با این نمایش همکاری می‌کنند.

در این روز که فاطمه غلامزاده نخلی  قصه‌گوی برگزیده جشنواره چهاردهم نیز قصه‌گویی کرد؛ ۳۵۰۰ نفر کودک و نوجوان بنادر گزیر، کنگ و روستای زینبی جزیره قشم با هماهنگی شهرداری، آموزش و پرورش و شوراهای اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم از فعالیت‌های تماشاخانه سیار بهره‌مند شدند.

گفتنی است ۲۶ برنامه‌ و نمایش‌ به ترتیب در شهرستان‌ها و محله‌های حاجی‌آباد، احمدی، فین، دشت مارم، بندرعباس (شهرک گاز، محله شمیلی‌ها، سورو)، ایسین، قلعه‌قاضی، بندرپل، خمیر، بستک، جناح، بندرلنگه، گزیر، کنگ، قشم، لارک، بندرعباس(محلات اسلام‌آباد، دو هزار) میناب و ابوموسی با همکاری استانداری هرمزگان، فرمانداری و شهرداری بندرعباس، ادارات کل حفاظت محیط زیست، آموزش و پرورش، شرکت پالایش گاز سرخون و قشم، برای کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد.

امکان سفر به جزایر جنوبی و مناطق مختلف استان هرمزگان از روز ۱۴ تا ۲۳ آذر ۱۴۰۰ با هماهنگی معاونت تولید و کانون هرمزگان فراهم شده است.  

قرار است در هفتمین روز از اجرای  تماشاخانه سیار کانون در استان هرمزگان کودکان و نوجوانان جزیره لارک به تماشای نمایش «رینارد روباهه»   بنشینند.

جزیره لارک با ۷/۴۸ کیلومتر مربع مساحت، در فاصله ۱۸ مایل دریایی از مرکز استان شهر بندرعباس قرار دارد 

در این جزیره فعالیت کشاورزی وجود ندارد و تنها فعالیت اقتصادی اکثر اهالی جزیره لارک صید و غواصی است. جمعیت موجود در این جزیره در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ خانوار برآورد شده‌است. گویش بومی مردم لارک نام کُمزاری است.  

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8964

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *