امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | تغییر الگوی زندگی مردم در استان هرمزگان با استفاده از گاز شهری

تغییر الگوی زندگی مردم در استان هرمزگان با استفاده از گاز شهری

منتشر شده در ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۸
گاز

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ فواد حمزوی با اشاره به نحوه تولید و توزیع سیلندرهای گاز حاوی گاز مایع (LPG) که این روزها در شهر بندرعباس به نوعی با کمبود مواجه شده و در بعضی محافل و فضای مجازی اسم شرکت گاز استان هرمزگان به عنوان متولی این امر خطاب می­شود، اظهار کرد: رسالت شرکت گاز استان هرمزگان ایجاد زیرساخت جهت توزیع گاز طبیعی به صنایع، شهر و روستاها بمنظور رونق تولید، رفاه حال شهروندان و استفاده مردم از این نعمت الهی و سوخت پاک است.

وی ادامه داد: این امر بدین معناست که شرکت گاز استان هرمزگان در تولید و توزیع سیلندرهای گاز مایع، هیچ دخل و تصرفی ندارد، زیرا کپسول های گاز مایع یکی از محصولات و فرآورده‌های نفتی است و توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به توزیع کنندگان تحویل داده می‌شود و توزیع آن توسط شرکت‌های خصوصی زیر نظر اداره کل صنعت، معدن و تجارت صورت می‌پذیرد.

حمزوی ضمن اشاره به این که در طول چند سال اخیر، اشتراک پذیری گاز توسط شهروندان یکی از دغدغه های شرکت گاز استان هرمزگان بوده، اظهار کرد: هزینه فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها و گازرسانی به این مناطق نسبت به هزینه انشعابی که شهروندان پرداخت می‌کنند، بسیار متفاوت بوده، ضمن آن که هزینه علمک گذاری، نصب علمک، رگلاتور و هزینه نگهداری این وسایل به مراتب بسیار بیش‌تر و چندین برابر از مبلغ حق انشعاب است.

این مقام مسوول بیان کرد: شرکت گاز استان هرمزگان در راستای مسوولیت های اجتماعی خود و رفاه بیشتر مردم هرمزگان جهت استفاده از گاز شهری، به ایجاد زیرساخت ها و توزیع گاز شهری، انعقاد قرارداد با برخی بانک­ها جهت دادن تسهیلات به شهروندان متقاضی در خصوص  گازکشی در منازل آنها، اقدام کرده و بی شک با استفاده شهروندان از گاز طبیعی، الگوی زندگی آنان به سمت رفاه اجتماعی بهتر و بیشتر تغییر پیدا خواهد کرد و دیگر نیاز به رفت و آمدهای غیرضروری به خصوص در این ایام که با بیماری فراگیر کرونا دست و پنجه نرم می کنیم، جهت تعویض سیلندر گاز در بیرون از منزل نمی­باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان ضمن دعوت از اصحاب رسانه به عنوان پیشگامان و فرهیختگان جامعه، بیان کرد: امید است متولیان رسانه در استان بیش از پیش، فرزندان این دیار شور و شرجی را در مسیر تشویق مردم به استفاده از گاز شهری که همان سطح بالاتری از رفاه اجتماعی ترسیم شده را فراهم می کند، همیاری کنند و این موضوع را به مطالبه جدی و حق عمومی مردم تبدیل کرده و در این خصوص، قدم و قلم زنند تا از این چالش نیز، ظفرمندانه گذر کنیم.

این مقام مسوول افزود: در تلاشیم تا با استفاده مردم از گاز شهری، دغدغه و نگرانی آنها در خصوص تامین سیلندر گاز در محیط بیرون که می تواند یکی از پتانسیل‌های انتقال بیماری پاندومی ویروس کرونا  باشد، به کلی از بین برود و شاهد زندگی ایمن­تر و سالم تری برای شهروندان هرمزگانی با استفاده از گاز طبیعی باشیم.

وی در ادامه، افزود: شرکت گاز استان هرمزگان به عنوان متولی توزیع گاز شهری، آمادگی کامل خود را جهت تعامل بیشتر و بهتر با اصحاب رسانه و مردم شریف هرمزگان در خصوص اشتراک پذیری گاز اعلام می دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهد کرد.

رییس کارگروه اشتراک پذیری گاز شرکت گاز استان هرمزگان در ادامه، یادآور شد: طرح گازرسانی به سراسر شهر بندرعباس به ۸ فاز تقسیم شده و در حال انجام است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2520

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *