امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷
صفحه نخست | اجتماعی | ترخیص سه هزار کانتینر کالا در بندر شهید باهنر بندرعباس دستور قضایی گرفت

ترخیص سه هزار کانتینر کالا در بندر شهید باهنر بندرعباس دستور قضایی گرفت

منتشر شده در ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۵
شهید

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،علی صالحی روز چهارشنبه در این جریان بازدید ازگمرک شهید رجایی بندرعباس اظهارداشت: این تعداد کانتینر کالا که از اقلام استراتژیک و مورد نیاز صنایع تولیدی و مایحتاج عمومی مردم است، باید تا پایان شهریور ترخیص شوند و در غیر این صورت عملیات فروش آنها به منظور تأمین نیاز مردم انجام خواهد شد.
وی گفت: هم اکنون این حجم زیاد از کالاهای مورد نیاز کشور که واردات آنها مربوط به سال ۱۳۹۷ و پیش از آن می باشد، در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی واقع در بندر شهید باهنر بندرعباس نگهداری می شوند و به دلیل کمبود امکانات نگهداری در معرض تضییع قرار گرفته اند.
رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به ضرورت ساماندهی هرچه سریع تر انبارهای موجود ابراز داشت: با توجه به اهمیت ترخیص به موقع کالاهای مورد نیاز کشور، نهاد قضایی استان در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور رفع موانع، اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا هرچه سریع تر این حجم زیاد از کالاهای وارداتی در اختیار مردم قرار گیرند.
صالحی با بیان اینکه مسوولان مربوطه مشکل اصلی در روند تعیین تکلیف این کانتینرها را کمبود نیرو و امکانات بیان کرده اند، تأکید کرد: تعیین تکلیف این حجم وسیع از کالاهای دپو شده و رفع انباشت کالاهای موجود نیازمند برنامه ریزی و تلاش مضاعف همه ارگان های مسوول است.
در بازدید رییس کل دادگستری استان هرمزگان از انبارهای بندرشهید باهنر بندرعباس وضعیت خودروهای دپو شده در این بندر نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در کم‌ترین زمان ممکن؛ نسبت به تعیین تکلیف حجم زیاد خودروها و ماشین آلات راهسازی و سوخت‌رسانی موجود در انبارها به منظور تأمین نیاز کشور اقدام شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6108

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *