امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | تحریم و کرونا تاثیری بر فعالیت بنادر غرب هرمزگان نداشت

تحریم و کرونا تاثیری بر فعالیت بنادر غرب هرمزگان نداشت

منتشر شده در ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶

به گزارش پایگاه خبری قشم ؛به نقل از تسنیم، بنادر هرمزگان یکی از مهم‌ترین مبادی صادرات و واردات کالا به کشور هستند که نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد ایفا می‌کنند.

 

در سالیان گذشته وضع تحریم‌های ظالمانه اقتصادی با هدف تحت الشعاع قرار دادن فعالیت‌های اقتصادی ایران در دستور کار آمریکا و متحدانش قرار گرفت و بنا داشتند با راه‌اندازی یک جنگ تمام عیار اقتصادی پایه‌های اقتصادی کشور را متزلزل و یک فروپاشی اقتصادی در کشور ایجاد کنند که در نتیجه سبب نارضایتی و ناامیدی مردم از نظام شود.

 

اما این تصمیم‌ها و فشارها علیرغم بروز برخی مشکلات، نتوانست مانع از حرکت اقتصادی ایران شود و کشور توانست با تکیه بر توان داخلی با انجام صادرات و واردات از این برهه حساس عبور کند.

 

بنادر هرمزگان نیز در این جنگ اقتصادی جایگاه خاص و ویژه‌ای داشته و نقش موثری ایفا کردند و تحریم و فشار حداکثری هم نتوانست مانع از فعالیت‌های این بخش مهم اقتصاد کشور شود.

 

در بنادر غرب هرمزگان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، فعالیت‌های بندری در مجموع شاهد رشد ۳۵ درصدی بود که نشان می‌دهد شیوع بیماری ناشناخته کرونا و از سویی وضع تحریم‌ها مانع فعالیت‌های این بنادر نبوده است.

 

در همین زمینه مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۹۹ موفق شدیم شاهد افزایش فعالیت‌های مرتبط با صادرات و واردات در این بنادر باشیم.

 

وی افزود: در سال جهش تولید در بنادر غرب هرمزگان در مجموع حدود ۵ میلیون و ۳۴۷ هزار تن کالا تخلیه و بارگیری شد.

 

قاسم عسکری نسب ادامه داد: از مجموع رقم گفته شده ۲ میلیون و ۵۰۴ هزار تن فرآورده نفتی و ۲ میلیون و ۸۴۲ تن نیز فرآورده غیر نفتی بوده است.

 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با تاکید بر اینکه این صادرات غالبا به کشورهای حوزه خلیج فارس بوده گفت: صادرات غیر نفتی ما شامل میوه و تره بار، خشکبار، مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

وی تصریح کرد: تقویت بنادر کوچک یکی از سیاست‌های اصلی است که از طریق اداره‌کل دنبال می‌شود و در مجموعه بنادر غرب هرمزگان شامل بندر چارک، بندر آفتاب، بندر شیوء و بندرلنگه این دیدگاه حمایتی وجود دارد و امیدواریم در آینده شاهد افزایش حجم صادرات و تخلیه و بارگیری باشیم.

اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه مرکز بنادر غرب هرمزگان است که از آن به عنوان پایتخت ترانزیت خودرو کشور یاد می‌شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5124

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *