امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | تامین امنیت مهمترین مساله مناطق سیل زده است

تامین امنیت مهمترین مساله مناطق سیل زده است

منتشر شده در ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۱
امنیت

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، سردار غلامرضا جعفری چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گشت های انتظامی استقراری و سیار با همکاری بسیج، سپاه و همچنین ایست و بازرسی ها در نقاط مختلف از جمله اقداماتی است که به منظور پیشگیری از جرایم و آسیب های احتمالی با تمام امکانات و تجهیزات برقرار شده تا شهروندان و مردم مناطق سیل زده دغدغه امنیتی نداشته باشند

وی بیان داشت: با توجه به بارندگی های شدید در هرمزگان، ضرورت تخلیه آب در مناطق سیل زده و رسیدگی و رفع مشکل مردم آسیب دیده در اولویت اول کاری پلیس قرار گرفته است.

سردار جعفری ابراز داشت: پلیس با عمل به فرمان مقام معظم رهبری و حضور در کنار مردم تمام توان و تلاش خود را بکار گرفته تا مشکلات مناطق سیل زده برطرف شود و هر چه سریعتر مردم به زندگی عادی و طبیعی خود بپردازند.

فرماندهی انتظامی هرمزگان خاطرنشان کرد: پلیس تمامی حوزه های ماموریتی خود به ویژه شرایط خاص و بحرانی را با جدیت دنبال می کند و بارها با تمرین و تکرار صحنه های فرضی مهارت لازم را در این خصوص در کارکنان خود نهادینه می کند تا در مواقع واقعی بهترین عملکرد داشته باشد.

سردار جعفری ابراز داشت: در حادثه طبیعی سیل اخیر هم بررسی ها نشان می دهند که همه همکاران از توان عملیاتی و خدماتی خوبی در مناطق آسیب دیده برخوردار بوده و با اشراف کامل و عملکرد مطلوب موجب شدند تا مردم هیچ گونه دغدغه و نگرانی امنیتی را تجربه نکنند و خدمات جهادی و مردم یاری پلیس هم نشانگر وجه تمایز پلیس مردمی کشور با سایر پلیس های دنیاست.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

براساس اعلام هواشناسی هرمزگان، میناب با ۲۷۲ و رودان با ۱۷۶ میلی‌متر بیشترین بارش ها را داشتند که آسیب بسیاری متحمل شدند و این بارش‌ ها موجب آب گرفتگی و جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شهری و روستایی و خسارت به زیر ساخت های عمومی شده است.

با توجه به وسعت آبگرفتگی به ویژه در منطقه شهری میناب، تیم های مدیریت بحران استانداری و تیم های امدادی جمعیت هلال احمر هرمزگان از ساعت اولیه وقوع سیل در منطقه حضور دارند و مشغول خدمات رسانی هستند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10005

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *