امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۰
صفحه نخست | اخبار قشم | بیش از ۶۵ هزار مسافر بهار ۱۴۰۰ در فرودگاه قشم تردد کردند

بیش از ۶۵ هزار مسافر بهار ۱۴۰۰ در فرودگاه قشم تردد کردند

منتشر شده در ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۶
مسافر

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،غلامرضا دهقانی زاده روز سه شنبه در گفت وگویی افزود: این ارقام نسبت به مدت مشابه سال قبل، از نظر تعداد مسافر ۱۱۸ درصد و از نظر تعداد پرواز  ۱۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۸۰۴ پرواز داخلی و ۵۶ پرواز خارجی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب افزایش ۱۲۳ و ۸۶ درصدی دارد.

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم تصریح کرد: همچنین آمارها افزایش ۱۱۴ درصدی تعداد مسافران داخلی و ۲۲۵ درصدی مسافران خارجی را نشان می‌دهد.

وی افزود: تعطیلی فرودگاه قشم به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال گذشته باعث کاهش مسافر و افزایش پروازها در سال جاری دلیل رشد درصد مسافر نسبت به سال گذشته شده است.

دهقانی‌زاده اظهار کرد: هم اکنون در هفته ۷۰ سورتی پرواز به صورت رفت و برگشت از طریق فرودگاه قشم انجام می‌شود که تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و دوبی مقصدهای آن است.

وی تاکید کرد: تمامی پروازها با رعایت محدودیت ۶۰ درصد مسافر انجام و در سالن‌های فرودگاه قشم و همچنین در طول پرواز دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی قشم گفت: هنگام خرید بلیط و دریافت کارت پرواز، شماره ملی مسافران در سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت بررسی می‌شود تا از سوار شدن افراد بیمار  به هواپیما جلوگیری شود.

وی افزود: در پروازهای بین المللی این فرودگاه، در زمان ورود و خروج مسافر، آزمایش پی سی آر (pcr) انجام می‌شود.

دهقانی زاده تصریح کرد: بر اساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشور ورود مسافر مستقیم و غیر مستقیم از ۱۲ کشور ممنوع و برای سایر کشورها با انجام آزمایش مسافر امکان پذیر است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6011

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *