امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰
صفحه نخست | اجتماعی | بیش از ۲۸ هزار آزمایش کرونا در قشم انجام شد

بیش از ۲۸ هزار آزمایش کرونا در قشم انجام شد

منتشر شده در ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵
قشم

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا بهزادی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد بیش از ۲۴ هزار  نمونه‌گیری از طریق پی سی آر و مابقی از طریق روش رپیدتست انجام شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد ۲۷ نفر در بخش کووید-۱۹ بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم بستری هستند و حال ۲ بیمار وخیم است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم، تعداد افراد بستری در دو هفته اخیر را ۷۳ مورد اعلام کرد و تصریح کرد: با وجود کاهش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا، تعداد افراد بستری در اردیبهشت‌ماه نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد افزایش دارد.

بهزادی علت افزایش تعداد افراد بستری و بدحال را مراجعه دیرهنگام بیمار به مرکز درمانی اعلام و اظهار کرد: بی‌اعتمادی بیماران به مرکز درمانی باعث دیر شدن زمان رسیدگی به بیمار می‌شود و مراجعه دیرهنگام بیمار جان وی را به خطر می‌اندازد.

وی بیان کرد: با همکاری سپاه و هلال‌احمر قشم و در طرح شهید سلیمانی، هم‌اکنون تعداد ۳۳۹ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

تجمع و مراسم‌ها علت اصلی شیوع ویروس در قشم است

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم گفت: تجمع و مراسم‌ها علت اصلی شیوع ویروس است و از همین رو بابت شیوع ویروس در تجمعات عید سعید فطر نگرانی وجود دارد.

وی اعلام کرد: از تعداد ۹۳ فوتی در سال گذشته، ۶۱ فوت در ماه‌های اردیبهشت تا خرداد به دلیل رعایت نکردن فاصله اجتماعی و برگزاری مراسم و تجمعات اتفاق افتاد.

بهزادی عنوان کرد: تجمع غیرضروری و برگزاری مراسم‌های عروسی، عزا، دید و بازدید باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود و احتمال ورود به پیک بعدی را ایجاد می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم تصریح کرد: لازم است مردم برای حفظ جان خود، خانواده و مردم از هرگونه تجمع خودداری کنند.

گزیدگی کَک و کَنه از دام‌های قاچاق در قشم گزارش شده است

بهزادی اظهار کرد: گزارش‌ گزیدگی کَک و کَنه از چند روستای قشم رسیده است که علت اصلی آن ورود دام قاچاق به قشم است.

وی اضافه کرد: این بیماری در روستاهای رَمچاه، ریگو، کابلی و اطراف سَلَخ شیوع پیدا کرده است و کنترل نشدن ورود دام قاچاق باعث افزایش گزیدگی، بروز مشکلات پوستی و حتی شیوع بیماری کشنده تب کریمه کنگو می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم از زنده‌گیری یک نوع از کَک خبر داد و بیان کرد: این حشره توسط کارشناسان حشره شناسی دانشگاه علوم پزشکی آزمایش شده و نوع آن مشخص شد.

بهزادی خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری باید دریابانی، نیروی انتظامی، دامپزشکی و جهاد کشاورزی وارد عمل شوند تا نسبت به شناسایی، جلوگیری از ورود دام قاچاق، سم‌پاشی، بیماریابی و واکسینه کردن احشام اقدام شود.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5518

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *