امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | بندر پزم تیاب؛ از جاذبه های چابهار

بندر پزم تیاب؛ از جاذبه های چابهار

منتشر شده در ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۹
تیاب

به گزارش پایگاه خبری قشم، شهرستان چابهار در جنوب استان سیستان و بلوچستان است و بندر زیبای پزم تیاب، در همین استان در کنار آب‌های نیلگون دریای عمان و در حدفاصل ۶۰ کیلومتری چابهار قرار گرفته است. این بندر از شمال به دهستان جهلیان، از جنوب و غرب به دریای عمان و از شرق به شهرستان کنارک محدود می‌شود.

روستای پزم تیاب یکی از بنادر مهم جنوب کشور در استان سیستان و بلوچستان است که با همت و تلاش‌های بی‌وقفه مردمانش، بخشی از ماهی و میگوی کشور را تأمین می­‌کند. شغل عمده ساحل نشینان و دریادلان شریف منطقه پزم، صیادی است و این بندر، دارای حدود ۵۰ قایق و ۶ لنج ماهی‌گیری بزرگ و کوچک است.

بندر صیادی پزم ، یکی از جاهای دیدنی چابهار محسوب می‌شود و از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بالقوه گردشگری، تفریحی و اقتصادی خوبی برخوردار است. این بندر در حاشیه دریای عمان واقع شده است و با ساحلی آرام و دلنشین، توجه هر ناظر و بیننده‌ای را به خود جلب می‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

بندر پزم تیاب شبیه به یک شبه جزیره است. دماغه ساحل پزم تیاب، به وال یا نهنگ شباهت دارد و شکل، موقعیت و پیکربندی خلیج پزم به‌طور کلی شبیه به خلیج چابهار، اما به‌اندازه نصف آن است. نام بندر پزم بر‌‌‌گرفته از پوزه کوه است. همچنین در بین مردم بومی به خلیج تیاب (ساحلی) معروف است.

این بندر زیبا در امتداد ساحل دریای عمان قرار دارد و به‌دلیل وجود صخره‌ها و ساحل شنی بکر، مکانی فوق‌العاده برای عکاسی است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5389

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *