امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۳
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | بندر لنگه و میناب نیاز به بیمارستان‌های جدید دارند/یک بیمارستان جوابگو نیست

بندر لنگه و میناب نیاز به بیمارستان‌های جدید دارند/یک بیمارستان جوابگو نیست

منتشر شده در ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۵
بندر لنگه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی در خصوص بازدیدش از مراکز درمانی استان هرمزگان، افزود: هرمزگان از جمله استان‌هایی است که شمار بیماران بستری کرونایی در آن بسیار بالاست. وی اضافه کرد: شهرستان بندر لنگه نیز پس از بندرعباس بیشترین بیماران کرونایی بستری شده در هرمزگان را به خود اختصاص داده و اکنون نزدیک به ۲۰۰ بیمار در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند.

جان بابایی با اشاره به اینکه اکنون هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های هرمزگان بستری هستند، خاطرنشان کرد:  بیمارستان صحرایی توسط نیروی دریایی سپاه در محل بیمارستان شهدای بندرلنگه راه اندازی شده است، این بیمارستان صحرایی با ۴۰ تختخواب برای بیماران بستری سرپایی ایجاد شده و تا ۶۰ تختخواب قابل افزایش است.

وی با اشاره به اتمام هر چه سریعتر بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس تا پایان امسال، افزود: اساسی‌ترین کار در هرمزگان ساخت و اتمام بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس است.

جان بابایی اضافه کرد: شهرستان‌های بندر لنگه و میناب نیز برای پوشش شهرهای اطراف خود نیاز به بیمارستان‌های جدید دارند و یک بیمارستان جوابگوی نیازهای این شهرستان‌ها نیست.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه نبود زیرساخت‌های بیمارستانی در هرمزگان در دوره‌های مختلف، علت کمبود تخت بیمارستانی در این استان است، اضافه کرد: طرح تبدیل نمایشگاه‌های کتاب به بیمارستان صحرایی باید بعنوان یک الگو در کشور اجرا شود.

جان بابایی در پایان عنوان کرد: استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان نسبت تخت جمعیتی آن‌ها از متوسط کشوری کمتر است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6589

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *