امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵
صفحه نخست | اجتماعی | بندرعباس از نبود ویترین شهری رنج می برد

بندرعباس از نبود ویترین شهری رنج می برد

منتشر شده در ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایسنا، محمد مالکی زاده در سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس، افزود: مشکل عمده شهر بندرعباس نامناسب بودن ورودی های این است، شهر زیرا ورودی شهر ویترین شهر بوده و می توان آن را نماد یا نماینگر وضعیت شهر دانست.

وی با بیان اینکه کارها و اقدامتی در حوزه دریا و ساحل بندرعباس صورت گرفته اما هنوز جای کار زیادی دارد، اظهار کرد: متأسفانه با اقداماتی که اخیرأ در ساحل این شهر رخ داده بافت خاص سواحل از بین رفته و نیاز به بازسازی برای احیای ظرفیت هایش دارد.

مالکی زاده با اشاره به اینکه دخالت افراد نامتخصص در ساحل بندرعباس به نکات زیست محیطی توجه کمتری شده است، اضافه کرد: ساحل این شهر اکنون نا به هنجار و نیاز به کار بسیار دارد و نیاز به احیای ظرفیت و بستر شنی گذشته دارد.

وی با بیان اینکه پاکسازی ساحل بندرعباس ظاهرا برای مسئولین شهری اهمیتی نداشته که شاهد وضعیت کنونی هستیم، تصریح کرد: باید با سیستم های تشویقی علاوه بر ایجاد درآمد برای شهرداری بر ساخت و ساز ها نظارت موثری داشته باشیم به ویژه در بافت های قدیمی و فرسوده که نیاز به همکاری و مشارکت شهروندان و شهرداری وجود دارد.

مالکی زاده عنوان کرد: خطوط تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی به عمق محلات قدیمی بندرعباس راهی ندارد و باید فکری به حال آن کرد زیرا ساکنین محلات قدیمی را در جابجایی با مشکل رو به رو کرده است.

این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه باید بانک ها در فعال سازی نوسازی بافت های فرسوده تحرک بیشتری داشته و تعامل خود را با شهرداری و شهروندان افزایش دهد، تصریح کرد: باید برنامه ریزی های شهرداری بندرعباس جلوتر از توسعه و رشد شهر باشد تا به مشکل امروز دچار نشویم.

وی با بیان اینکه باید المان های شهری در نقاط پرتعدد شهری طراحی و ایجاد شود، بیان کرد: باید فرهنگ غذایی شهر بندرعباس را ترویج و توسعه دهیم که هم در جذب گردشگر هم در اشتغال و هم در درآمدزایی موثر خواهد بود.

این نامزد تصدی شهرداری بندرعباس با اشاره به اینکه باید بنگاه های اقتصادی در بهسازی خورها و تصفیه فاصلاب بندرعباس مشارکت داشته باشند، اظهار کرد: افزایش بی رویه و اشکال غیرقابل قبول سرعت گیرها در این شهر حرکت و رفت و آمد را برای شهروندان سخت کرده است و هر روز شاهد رشد قارچ گونه این سرعت گیرها در بندرعباس هستیم.

مالکی زاده با بیان اینکه استاندارد تولید آسفالت در شهر بندرعباس باید بالا رود، افزود: هم اکنون شاهد هستیم آسفالت این شهر بی کیفیت و عیرقابل استاندارد است و پس از مدتی با عبور چند ماشین سنگین دچار  شکستگی می شود که نشان از بی کیفیتی مصالح به کار رفته در ساخت و تولید آن است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کانال های سطح شهر بندرعباس اسفبار است، عنوان کرد: کانال های سطح شهر بندرعباس روباز که علاوه بر آلودگی زیست محیطی سبب اتفاقات ناگواری برای شهروندان می شود که نشان دهنده عقب افتادگی ما در اقدامات عمرانی است.

مالکی زاده با بیان اینکه وضعیت سطح شهر بندرعباس از لحاظ پوشش فضای سبز چندان مناسب نیست و اثری از درختان خاص محلی همچون گذشته دیگر در محلات نمی بینیم، عنوان کرد: شناسایی و کاشت گونه های محلی نیاز مبرم امروز فضای سبز شهری است.

وی با اشاره به اینکه نیروی مازاد در شهرداری بندرعباس دچار سردرگمی در برنامه ریزی و کاهش راندمان شده است، اضافه کرد: باید فکری به حال این وضعیت کرد و با برنامه ریزی مناسب به فکر ساماندهی این وضعیت و افزایش راندمان کاری باشیم.

 مالکی زاده دارای مدرک دکتری از دانشگاه ملی مالزی و سابقه مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری هرمزگان، مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان، سرپرست دفتر فنی استانداری هرمزگان، معاون دفتر امور روستایی و شوراها، مسئول سیاسی انتظامی و کارشناس سیاسی فرمانداری های بندرعباس و قشم، معاون دفتر فنی، مدیرکل امور شهری و روستایی استانداری هرمزگان و نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در کارنامه دارد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6499

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *