امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۳
صفحه نخست | اجتماعی | بسته تحولی “مدرسه خوانا” در ۳ مدرسه منطقه شهاب اجرا می شود

بسته تحولی “مدرسه خوانا” در ۳ مدرسه منطقه شهاب اجرا می شود

منتشر شده در ۱۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۴۱
بسته

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ شهاب عبدالرضا زارعی به تشریح این بسته پرداخت و گفت: بسته تحولی مدرسه خوانا به صورت خاص بر تقویت مهارت‌های خواندن، درک مطلب، بیان نظرات و احساسات، مهارت‌های نوشتن، ابراز وجود و آداب زندگی که در دوره ابتدایی بسیار مهم است، تاکید دارد. بنابراین این بسته با هدف رفع مشکلات مربوط به مهارت های خواندن نوشتن و مهارت های زندگی در دوره ابتدایی  ارائه شده است.

زارعی افزود: بسته تحولی خوانا ترکیبی از مهارت های خواندن نوشتن و آداب زندگی است. از آنجا که در دوره ابتدایی نتایج آزمون های بین المللی پرلز نشان دهنده این واقعیت است که متاسفانه مهارت های خواندن و درک مطلب دانش آموزان سطح مطلوبی ندارد و در عین حال تغییر و تحولاتی که در ساختار نظام آموزشی رخ داده باعث شده تمرکز روی مهارت خواندن و نوشتن کمتر باشد؛ از این رو نگرانی هایی درسطح سواد مهارت های خواندن و نوشتن و رعایت آداب زندگی در دوره ابتدایی به عنوان محور شکل گیری شخصیت دانش آموزان وجود دارد. بنابر این بسته تحولی خوانا با هدف رفع مشکلات مربوط به مهارت های خواندن نوشتن و مهارت های زندگی در دوره ابتدایی ارائه شده و هدف این است که ابتدا با آموزش مدرسان و معلمان و بعد اجرای طرح در جامعه هدف که دانش آموزان هستند؛ به حل این چالش بپردازیم.

وی با تاکید بر لزوم آموزش مهارت خواندن و نوشتن در دوران ابتدایی اظهار کرد: بچه های ما در مدرسه روخوانی و رونویسی را آموزش می بینند. در حالیکه مهارت خواندن و درک مطلب که خوب صحبت کردن و ابراز وجود را در پی داشته باشد، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. همچنین با تداوم تکالیف مهارت محور هدف از آموزش مهارت نوشتن این است که دانش آموز بتواند با توجه به پایه تحصیلی خود قادر باشد با بهره گیری از کلمات و واژه های مناسب نظر، دیدگاه و احساس خود را به بهترین شکل در قالب داستان نویسی، گزارش نویسی و نوشتن متون ادبی ارائه دهد.

این برنامه از اول سال تحصیلی ۱۳۹۹ تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ باید اجرا شود. همچنین پایش مستندات و تجزیه و تحلیل ارزشیابی ها و نتایج از ۳۱خرداد ماه سال آینده انجام می‌پذیرد.

شایان‌ذکر است، در این طرح آزمایشی، ۵ درصد از مدارس استان‌ها که شامل انواع مدارس اعم از دخترانه، پسرانه، دولتی، غیردولتی و شهری و روستایی هستند. از بین مدارس داوطلب انتخاب‌شده‌اند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4037

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *