امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | برگزاری پویش اهدای خون در اعیاد شعبانیه

برگزاری پویش اهدای خون در اعیاد شعبانیه

منتشر شده در ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۶
اعیاد شعبانیه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس از بندرعباس، دکتر ایمان زارعی صبح امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به برگزاری پویش اهدای خون در اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: سالروز ولادت امام حسین(ع)، ولادت حضرت ابوالفضل(ع)،امام زین العابدین(ع)، ولادت حضرت علی اکبر(ع) و ولادت حضرت قائم (عج) روزهای پرسرور ماه مبارک شعبان است و به همین مناسبت از ۱۵ الی ۲۷ اسفند در مراکز انتقال خون سراسر استان‌ هرمزگان، پویش اهدای خون برپا است.

وی از مردم نوعدوست استان  دعوت کرد تا با توجه به قرارگرفتن در روزهای پایانی سال و کاهش اهدای خون، نسبت به توجه به نیازمندان به خون و بیماران خاص توجه ویژه داشته و خون اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون هرمزگان بیان داشت: مراکز انتقال خون در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، قشم و میناب میزبان شرکت‌کنندگان در این پویش اهدای خون اعیاد شعبانیه هستند.

به گفته دکتر زارعی، بیش از ۱۶۰۰ بیمار تالاسمی و صدها بیمار خاص در استان به طور مستمر نیازمند خون و فرآورده‌های خونی برای تداوم حیات خویش هستند.

شرط پذیرش، داشتن سن ۱۸ تا ۶۵ سال است و همراه داشتن کارت ملی برای مراجعین بار اول الزامی است. به گفته متخصصان، تزریق واکسن سینوفارم وبرکت وسایر واکسن‌ها منع اهدای خون ندارد و تنها تزریق کنندگان واکسن استرازنکا و اسپوتنیک فقط دو هفته منع اهدای خون دارند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12469

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *