امروز : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۴
صفحه نخست | اجتماعی | بخشش قاتلی که عروسی را عزا کرد

بخشش قاتلی که عروسی را عزا کرد

منتشر شده در ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۳
عروسی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ پسر ۳۹ ساله ای  که ۱۰ سال گذشته در جشن عروسی در بندرعباس  ، جوانی را به قتل رسانده بود، با بخشش خانواده مقتول از چوبه دار نجات یافت.جوانی که بارها اظهار پشیمانی کرده بود وعذاب وجدان و کابوس مرگ، لحظه‌ای رهایش نمی کرد وبه آینده تاریک و مبهم خود فکر می کرد اما  به خدا پناه آورده بود و در روزهای تاریک زندگی‌اش، چراغ امید برایش روشن شد و خبر آزادی اش به دستش رسید…

یکی از شب‌های پاییز سال ۱۳۸۹ بود و مراسم عروسی در تالار عروسی برپا . چند ساعت از شروع جشن نمی گذشت که چند جوان  در بیرون از سالن با هم درگیر شدند، مهمانان سراسیمه خود را به بیرون رساندند ،درگیر و دار نزاع طرفین ،ناگهان تیغه چاقو به بدن پسر جوانی فرو رفت و او خون آلود نقش بر زمین شد. اطرافیان بلافاصله مجروح این حادثه را به بیمارستان رساندند اما تلاش ها برای نجات وی به نتیجه نرسید و این جوان بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربه چاقو و خونریزی شدید جان سپرد. عروسی در سوم مهرماه تبدیل به عزا شد وبه جای صدای خنده و شادی ، اشک و اندوه و درد فضا را پر کرده بود .

قصاص

به ‌دنبال جان باختن این پسر، ماجرا به پلیس گزارش و تحقیقات برای شناسایی عامل جنایت آغاز و وی  شناسایی و دستگیر شد. بررسی‌ها نشان می‌داد قاتل و مقتول از مدتی قبل اختلافاتی با هم داشتند که در آن شب این اختلافات سر باز زد و منجر به درگیری شد.قاتل که در آن زمان ۲۹ ساله بود پس از دستگیری  به قتل اعتراف کرد وبیان داشت که قصد کشتن وی را نداشته است… اولیای دم در جریان رسیدگی به این پرونده خواستار قصاص قاتل شدند، قضات نیز با توجه به محتوای پرونده و مدارکی که وجود داشت قاتل را به قصاص نفس محکوم کردند. حکم قصاص از سوی قضات دیوان‌عالی کشور تأیید و پرونده برای اجرای حکم فرستاده شد.تا آنکه پرونده به در شورای حل اختلاف بندرعباس مورد  رسیدگی قرار گرفت  وپس از سالها  با میانجیگری مسئولان قضایی و اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس خانواده مقتول  از حق خود گذشتند و رضایت دادند جوان قاتل آزاد شود.

 گسترش فرهنگ صلح و سازش

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خصوص آزادی زندانی محکوم به قصاص با رضایت اولیای دم و در قالب پویش بخشایش حسینی گفت: این محکوم به جرم قتل عمد از سال ۱۳۸۹ در زندان بندرعباس منتظر اجرای حکم قصاص بود که همزمان با تلاش مسئولان قضایی استان به ویژه اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش، خوشبختانه اولیای دم در قالب پویش «بخشایش حسینی» با استناد به عفو و رأفت اسلامی، رضایت خود را اعلام کردند.

علی صالحی گذشت این خانواده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال در تأسی از سیره نبی مکرم اسلام  و ائمه معصومین برشمرد و از تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای برقراری صلح و سازش در این پرونده قدردانی کرد.وی در پایان با اشاره به تأکیدات مؤکد و نگاه ویژه ریاست  قوه قضاییه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی به ویژه شورا‌های حل اختلاف در ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3526

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *