امروز : ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۷
صفحه نخست | اخبار قشم | باد شدید اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل کرد

باد شدید اسکله‌های گردشگری قشم را تعطیل کرد

منتشر شده در ۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۱
اسکله‌های

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علی اشتری روز پنجشنبه در گفت وگویی افزود: در این راستا از صبح امروز فعالیت شناورهای گردشگری در اسکله‌های گردشگری کندالو و شیب‌دراز برای سفرهای تفریحی جزیره هنگام متوقف شد.

وی ادامه داد: هم اکنون بادهای جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت  ۲۴ نات در ساعت وزیدن گرفته‌اند که باعث مواج شدن دریا شده است.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: همچنین ارتفاع موج دریا به پنج پا و وسعت دید به کمتر از ۲  کیلومتر رسیده است.

وی تصریح کرد: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله اسکله‌های گردشگری بازگشایی می‌شود.

وی افزود: امنیت جانی مسافران در درجه نخست اهمیت قرار دارد و از این رو گردشگران از تجمع در این اسکله‌ها خودداری کنند.

اشتری خاطرنشان کرد: تردد شناورهای مسافری به مقصد بندرعباس و لندینگ کرافت‌ها در مسیر بنادر پهل و لافت بدون اخلال در حال انجام است.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9315

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *