امروز : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
صفحه نخست | اخبار قشم | ایران در ساخت سکوهای نفتی و گازی به خودکفایی رسید

ایران در ساخت سکوهای نفتی و گازی به خودکفایی رسید

منتشر شده در ۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۹
نفتی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ حسین دهقان، اظهار کرد : ایزوایکو نماد باور و توان ایرانی را در منطقه تداعی کرده است و انجام این پروژه‌ها در داخل کشور علاوه بر ایجاد شغل به میزان زیادی صرفه‌جویی ارزی نیز به دنبال داشته است واکنون به ازای ساخت هر سکوی نفتی و گازی در مجموعه ایزوایکو بیش از ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون به مرزهایی فراتر از دانش صنعت دریایی در حوزه کشتی‌سازی دست یافته‌ایم، عنوان کرد: بخش‌های عمده‌ای از تجهیزاتی که در سکوهای نفتی و گازی بکار رفته ایرانی است و یکی از افتخارات صنعت کشتی‌سازی در کشور و ایزوایکو اینست که با مشارکت بسیاری از شرکت‌های داخلی این بستر را فراهم کرده و امروز بخش‌های زیادی از این تجهیزات در خود کشور ساخته می‌شود.

مدیر فنی مهندسی گروه سازهای دریایی و فراساحلی مجموعه ایزوایکو ادامه داد: با تداوم پروژه های ساخت سکوهای نفتی و گازی قادریم نیروهای بیشتری را جهت اشتغالزایی در این مجتمع بزرگ صنایع دریایی جذب کنیم که اکنون موفق به جذب نیروهای متخصص مورد نیاز در این حوزه شده ایم.
دهقان، ایزوایکو را به عنوان یکی از برندهای منطقه دانست و گفت: تاثیرگذاری ایزوایکو در حوزه‌های نفت و گاز غیرقابل پنهان است؛ ما مفتخریم که شاهد ساخت سکوهای نفت و گازی که در این مجتمع صنعتی باشیم و  این صنعت تاثیر مثبت و مستقیمی بر اقتصاد و همچنین افزایش ظرفیت برداشت گاز از میادین مشترک گازی داشته است.

مدیر فنی مهندسی گروه سازه های دریایی و فراساحلی مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران با اشاره به اینکه این مجموعه قادر به ساخت سکوهای نفتی با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا است، گفت: تاکنون افزون بر ۱۲ پایه سکوی نفتی، ۱۲ جکت و ۱۰ سکوی نفتی در این مجموعه ساخته شده است.

دهقان فزود: ساخت و طراحی سازه های دریایی نفت و گاز در مجموعه ایزوایکو با دستان توانمند کارشناسان ایرانی، تجهیزات مهندسی، محاسبات دقیق طراحی، بارگیری، نصب و راه اندازی می شود.
وی اضافه کرد: سکوی ۰۷ و ۰۸ هندیجان از جمله سکوهایی بود که ۹۹ و نیم درصد آن در خشکی و کارگاه مجتمع ایزوایکو ساخته شد و نیم درصد باقیمانده نیز با بارگیری این سکو بر روی بارج انجام  و در دریا نصب و به بهره برداری رسید.
وی همچنین به سکوهای در حال ساخت هنگام اشاره کرد و گفت: پروژه های انجام شده در حوزه نفت و گاز در این مجموعه می‌توان به ساخت سکوی گازی فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی، ساخت سکوی گازی فاز یک پارس جنوبی، ساخت وحمل و نصب سه جاکت در فازهای ۶ ، ۷ و ۸ پارس جنوبی، ساخت و حمل و نصب سه جاکت در فاز ۱۲ پارس جنوبی و ساخت جاکت در سکوی ۱۶ پارس جنوبی اشاره کرد.
دهقان یادآورشد: ساخت، بارگیری، انتقال و نصب سکوی گازی(۱۷b)  و(۱۸b)،  ساخت، حمل و نصب چهار جاکت فاز ۱۴ پارس جنوبی و عملیات ساخت، بارگیری، انتقال و نصب موفقیت آمیز فاز( ۱۴a) از دیگر پروژه های شاخص در این مجموعه است.
این مسوول اظهارداشت: طراحی پایه و تفصیلی برای پروژه ها، مهندسی خرید، ساخت سازه های نفت و گاز به صورت ساحلی و فراساحلی و ساخت سازه های نفتی تجهیز شده همراه با ماشین آلات مدرن از دیگر توانایی‌های این مجموعه عظیم است.

دهقان با بیان اینکه درحال حاضر سکوهای نفتی و گازی در همین مجتمع ایزوایکو ساخته می‌شود، گفت: اعتماد به شرکت‌های داخلی می‌تواند آینده ی صنعت دریایی را تضمین کند و روز به روز بر ارتقای این صنعت در کشور و مجموعه ایزوایکو بیافزاید.

شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=3943

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات