امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۶
صفحه نخست | اجتماعی | ایجاد حواشی غیر مستند برای بلوارهای قشم

ایجاد حواشی غیر مستند برای بلوارهای قشم

منتشر شده در ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۴

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ نورالله کرمی، سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری منطقه آزاد قشم با رد برخی حواشی ایجاد شده مبنی بر تغییر کاربری در بخشی از بدنه شمالی بلوارهای پیروزی و مرزبانان (هنگام) قشم توسط کمیسیون ماده ۵ سازمان منطقه آزاد، اظهار کرد: کلیه محدوده ها و کاربری های تعریف شده در طرح تفصیلی شهر قشم به پیشنهاد مهندسین مشاور این طرح توسط کارگروه کمیسیون ماده ۸ و با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان و شورایعالی شهرسازی و معماری در سال ۱۳۹۶ به تصویب نهایی رسیده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در تهیه و تصویب طرح تفصیلی کلیه سرانه ها و فضاهای عمومی از قبیل فضای سبز، آموزشی، فرهنگی و ورزشی مطابق استانداردها تعیین شده است و در کمیسیون ماده ۵ سازمان منطقه آزاد قشم هیچگونه تغییر کاربری و تعرضی به این فضاها قابل چشم پوشی نیست.

کرمی با اشاره به تعهدات منطقه آزاد، تصریح کرد: درتمامی مراحل تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهر قشم، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و همه عوامل مرتبط ، خود را متعهد به حفظ کلیه حقوق مالکین و واگذاری های صورت گرفته در سنوات گذشته دانستند.

وی با تاکید بر اینکه تصویب طرح جامع و تفصیلی هر شهر از وظایف شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است، عنوان کرد:  این وظیفه در قانون تاسیس این شورای عالی تصریح شده است و پس از آن، طرح تفصیلی به مثابه قانون اساسی برای یک کشور است و عدول از آن تخلف محسوب می شود.

سرپرست مدیریت شهرسازی بیان کرد:  براساس تبصره ۱ ماده ۲۳ قانون نوسازی و عمران شهری مصوب سال ۱۳۴۷ پس از تهیه و تصویب نقشه طرح جامع، حداکثر ظرف دو سال نقشه طرح تفصیلی توسط مشاورین ذی صلاح تهیه و معمولا برای بازه های ۱۰ساله قابل بازنگری است.

کرمی در پیایان خاطرنشان کرد: این موارد برای تنویر افکار عمومی در خصوص ادعای تغییر کاربری در دو بلوار پیروزی و مرزبانان (هنگام) قشم مطرح شده و سازمان این حق را برای خود قائل است که با افرادی که بدون مستندات و اطلاع دقیق سبب تشویش اذهان عمومی می شوند از طریق مراجع قضایی پیگیری و برخورد حقوقی نماید.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1373

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *