امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۰
صفحه نخست | اجتماعی | ایجاد اشتغال برای ۹۰ نفر از افراد تحت پوشش/ افزایش ۳۰ درصدی تماس ها با اورژانس اجتماعی

ایجاد اشتغال برای ۹۰ نفر از افراد تحت پوشش/ افزایش ۳۰ درصدی تماس ها با اورژانس اجتماعی

منتشر شده در ۲۵ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۷

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ اسماعیل کیانی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان قشم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری قشم با اشاره به فعالیت های اصلی این سازمان، اظهار کرد:  این سازمان مجموعه فعالیت هایی را بر عهده دارد که مهمترین آنها حمایت از معلولان، زنان و دختران بی سرپرست، فاقد سرپرست موثر و در معرض آسیب، کودکان کار، مبتلایان به بیماری اعتیاد و سالمندان جامعه مورد هدف سازمان بهزیستی را تشکیل میدهند.

رئیس بهزیستی قشم با تاکید بر افراد تحت پوشش این سازمان، تصریح کرد: افراد تحت پوشش در سه حوزه توانبخشی، امور اجتماعی و پیشگیری خدمات دریافت میکنند. در مجموع ۳ هزار و ۸۸ نفر تحت پوشش ما قرار دارند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۷ نفر معلول و ۲۳۱ نفر زنان سرپرست خانوار هستند.

کیانی با بیان شایع ترین آسیب های اجتماعی، عنوان کرد: فعالیت های اجتماعی ما شامل دوبخش پیشگیری و مداخله است. شایع ترین آسیب اجتماعی اعتیاد، طلاق، خودکشی، کودکان کار ومحلات حاشیه ای است که برای مقابله با آن در سطوح مختلف محله، مدرسه و دانشگاه آموزش های لازم به مردم داده میشود.

وی ادامه داد: در بخش فوریت های اجتماعی فعالیت ها شامل چهار بخش مرکز مداخله، خط تماس ۱۲۳، تیم سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی می باشد و مردم میتوانند با تماس با شماره ۱۲۳ برای دریافت خدمات مشاوره ای یا مداخله ای با ما درارتباط باشند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به افزایش تماس ها با این مرکز، گفت: مجموع تماس گرفته شده و مراجعه حضوری  توسط مردم با این چهار مرکز در سال گذشته، ۶۰۳ مورد بوده است نسبت به گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته و علت آن را میتوان بروز بیماری کرونا و اطلاع رسانی سراسری اعلام کرد.

کیانی با اشاره به دیگر خدمات این سازمان، اظهار کرد: سازمان بهزیستی تخصصی ترین سازمان خدمت رسانی به معلولان است که این خدمات را در قالب پرداخت مستمری، هزینه حق پرستاری، کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان معلول، هزینه های درمان، خرید خدمت توان پزشکی و کاشت حلزون ارائه میدهد.

وی با تاکید بر ضرورت توانمندسازی افراد تحت پوشش، تصریح کرد:  براساس وظیفه باید سالانه ۱۰ درصد مستمری بگیران و افراد تحت پوشش را که به توانمندی رسیده اند، از چرخه تحت پوشش خارج کنیم و بهترین شیوه برای تحقق این امر ایجاد شغل برای آنان اشت.

رئیس بهزیستی قشم افزود: در سالهای اخیر موفق به  اجرای توانمندسازی ۱۰ درصد افراد تحت پوشش شده ایم که اینکار با پرداخت تسهیلات به دوشکل خویش فرمایی و کارفرمایی انجام میشود؛ همچنین اخیرا موفق به ایجاد اشتغال گروهی این عزیزان به واسطه احداث کارگاه خیاطی و صنایع دستی در قشم، روستای زینبی و روستای دهخدا شده ایم.

کیانی با بیان دیگر فعالیت های این سازمان، عنوان کرد: مهمترین اهداف در دست اقدام سالهای اخیر شامل اطلاع رسانی و معرفی خدمات به شهروندان، توانمندسازی جامعه هدف، برنامه ریزی و آموزش در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و معلولیتها و توسعه کمی و کیفی مراکز غیردولتی است.

وی ضمن اشاره به خدمات ارائه شده در سال ۹۸، گفت: ارائه خدمات توانبخشی به ۲۸۵۷ نفر از معلولین تحت حمایت، ارائه خدمات به ۲۳۱ خانوار بی سرپرست یا فاقد سرپرست موثر در حوزه زنان و خانواده، پذیرش و ارائه خدمات مراقبتی و آموزشی به ۳۳۰۲کودک زیر ۶ سال در۵۶ مهد شهری و روستایی، پخت و توزیع روزانه یک وعده غذای گرم در روستا مهدها و ارایه خدمات مشاوره حضوری به ۸۷۹ نفر از مهمترین این فعالیت ها بوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: ارائه آموزشهای آگاهسازی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و معلولیتها به ۶۳۳۳نفر، غربالگری شنوایی ۷۵ درصد از موالید، غربالگری بینایی ۸۵ درصد از کودکان ۳تا ۶ سال، ارائه خدمات درمان اعتیاد به ۱۳۴۳ بیمار در۴ مرکز سرپایی و ۲ مرکزاقامتی، ایجاد اشتغال برای ۹۰ نفر از معلولین ،زنان سرپرست خانوار،معتادین بهبود یافته از طریق پرداخت تسهیلات بانکی،بلاعوضcbr،توسعه مراکز غیردولتی ، پرداخت کمک هزینه ساخت ۸ مسکن و در دست ساخت بودن ۳۰مسکن مددجویی، صدور مجوز و نظارت بر ۷۰ مرکز غیر دولتی و جذب و توزیع ۶ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی از دیگر فعالیت های این سازمان بوده است.

وی در پایان ضمن نشکر از شرکای اجتماعی خاطرنشان کرد: درخواستی که داریم با توجع به شرایط اقتصادی موجود برای نهادی حمایتی بیشتر قابل لمس هست کمبود اعتبارات در حوزه درمان و تهیه لوازم منزل این عزیزان داریم از همه همشهریان دعوت میکنیم که درصورت توان، سازمان بهزیستی را حمایت کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2192

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *