امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | اومیکرون در کمین است مردم در شب یلدا از دورهمی خودداری کنند

اومیکرون در کمین است مردم در شب یلدا از دورهمی خودداری کنند

منتشر شده در ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۸
دورهمی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، دکتر فاطمه نوروزیان روز دوشنبه درگفت وگویی افزود: سیستم بهداشت و درمان و دیگر بخش های جامعه به ویژه بخش اقتصادی در دوران کرونا آسیب و خسارت بسیاری را تحمل کرده و از مردم خواستاریم تا با سهل انگاری خود و برگزاری دورهمی های شلوغ، اقدامی انجام ندهند که به دوران اوج کرونا بازگردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۱۹ نفر در استان مبتلا به کرونا هستند که از این شمار ۴۳۱ نفر در قرنطینه خانگی به سر می برند ، ۸۸ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند که ۲۹ نفر از آنها در شبانه روز گذشته بستری شدندوآمار بستری های کرونا در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های هرمزگان ۱۷ نفر است که حال ۳ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان در وضعیت خوبی از نظر روند کاهشی شیوع کرونا قرار دارد، افزود: همه مناطق استان به جز بستک آبی است و شهرستان بستک در وضعیت زرد قرار دارد.

نوروزیان تصریح کرد: البته شرایط موجود در صورت بی توجهی مردم به پروتکلهای بهداشتی به ویژه با توجه به مشاهده شدن سویه اومیکرون در کشور که از قدرت انتشار و سرایت پذیری بسیار بالاتری از سویه دلتا برخوردار است، می تواند تغییر کند و محدودیت های کرونایی دوباره بازگردد.

وی آمار فوتی های کرونا در استان را ۲ هزار و ۴۵۴ نفر اعلام کرد و بیان داشت: در شبانه روز گذشته نیز هیچ مورد فوتی کرونا در استان ثبت نشد و هرمزگان پانزدهمین روز بدون فوتی در آذرماه را سپری کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9191

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *