امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۵
صفحه نخست | اجتماعی | انهدام یک باند کارچاق‌کن در قشم

انهدام یک باند کارچاق‌کن در قشم

منتشر شده در ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۵

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ علی صالحی روز چهارشنبه با اشاره به انهدام یک باند کارچاق کن به رسانه‌ها اعلام کرد: اعضای این باند با ادعای اعمال نفوذ و توسل به مانور متقلبانه پس از اغفال تعدادی از مراجعان، مبادرت به دریافت مبلغی افزون بر ۸ میلیارد ریال از آنها کرده بودند.

وی ادامه داد: پس از کار دقیق اطلاعاتی در این رابطه چهار نفر دستگیر شده و از متهمین ۴۲ عدد سکه بهار آزادی کشف و ضبط شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان خطاب به مراجعان دستگاه قضایی و عموم مردم گفت: با حفظ هوشیاری، فریب مدعیان دروغین نفوذ را نخورند و در صورت مواجهه با مواردی از این دست فوراً مراتب را به مقامات قضایی و حفاظت اطلاعات دادگستری استان اعلام کنند.

صالحی افزود: افرادی که با اقدامات مجرمانه به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب رسانند با برخورد قاطعانه و بدون هیچ  چشم پوشی مواجه خواهند شد.

آبان ماه امسال اداره کل اطلاعات هرمزگان اعلام کرد: یک شبکه قاچاق سازمان ‌یافته ارز شناسایی و متلاشی شد و در این عملیات هوشمندانه چهار نفر از اعضای شبکه که اقدام به حواله غیر مجاز و قاچاق ارز به کشور امارات می‌کردند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی بازداشت شدند.

متهمان اصلی پرونده ضمن تأسیس دو شرکت صوری در جزیره قشم با سوء استفاده از قوانین مناطق آزاد در بانک های مختلف افتتاح حساب کرده و خارج از ضوابط تعیین شده توسط دولت و بانک مرکزی در زمینه خرید، فروش و حواله ارز مرتکب قاچاق ارز شده و معادل ریالی ارز خرید و فروش شده را روزانه از طریق این حساب‌ها انتقال می‌دادند.

ارزش میزان ارز قاچاق شده توسط این شبکه حدود۱۱هزار میلیارد ریال برآورد شد.

خرداد ماه امسال نیز رییس کل دادگستری استان هرمزگان از دستگیری باند کارچاق کن و مدعی نفوذ در دستگاه قضایی هرمزگان خبر داد و گفت: طی این عملیات تعداد ۸۰عدد سکه بهار آزادی از متهمان کشف شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=4281

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *