امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۹
صفحه نخست | اجتماعی | “امید، شادی و ایثار” محور بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

“امید، شادی و ایثار” محور بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

منتشر شده در ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۴
بیست‌وسومین

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا، پروین پشتکوهی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی افزود: با اعلام فراخوان بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون، فرآیند اجرایی این جشنواره در استان هرمزگان نیز از امروز ۲۵ فروردین آغاز شده است.

وی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در پنج بخش ملی(اجرای زنده قصه‌گویی توسط دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا ومادربزرگ‌ها وپدربزرگ‌ها)، بین‌الملل(رقابت قصه‌گویان برگزیده کشور و قصه‌گویان حرفه‌ای سایرکشورها»، برترین‌ قصه‌گوی کشوری(رقابت مدرسان وقصه‌گویان حرفه‌ای با جایزه ویژه ۳۰میلیون تومانی»، زندگی من(تولید فیلم ۹۰ثانیه قصه‌گویی تلفن همراه در ۲ محور”من و کرونا و دیروز غرورآفرین، فردای افتخارآفرین”) و پادکست(قصه‌گویی، درباره قصه‌گویی و قصه‌های بومی وفولکلور» برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت از دوره‌های قبل و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پشتکوهی مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ خرداد امسال اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان در گروه‌های سنی  مختلف شامل دختران و پسران، زنان و مردان و پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها می‌توانند با مراجعه به پایگاه جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir  نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۳۰ آذر و هم‌زمان با شب یلدا برگزار خواهد شد.

بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هرمزگان با شعار “آینده ساختنی است” در قالب ۲ بخش صحنه‌ای و ۹۰ ثانیه‌ای به مدت ۲ روز و با حضور ۷۲ قصه‌گو در بخش‌های زنان و مردان، دختران و پسران و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها ، از ۱۷ تا ۱۸ مهرماه جاری در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان این استان برگزار شد.

بر اساس آرای هیأت داوران بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هرمزگان، الهام اسکندری  با قصه ابرکوچولو، آناهیتا محلفی با قصه شهر چوبی‌ها، فاطمه غفاری مربی مسوول مرکز فراگیر بندرعباس با قصه آرزوی بزرگ، زهرا سلامتی هرمزی از جزیره هرمز با قصه «بی‌بی‌ گل و بی‌بی‌ صورت» و شادی آزاد بشمنی با قصه «اردیک پر برکت» از قصه‌گویان راه‌یافته به جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در بخش زنان و مردان بودند.

فاطمه غفاری سروستانی با قصه «آرزوی بزرگ» و الهام اسکندری با قصه «ابر کوچولو» در مسابقات منطقه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در مشهد برگزار شد، شرکت کردند و به مرحله ملی این جشنواره راه یافتند.

«عفت تفضلی» نیز از جمله قصه‌گویان و مربی مسوول مرکز شماره ۲ بندرعباس در این دوره با قصه «ملنگو» به مرحله پایانی بخش بین‌الملل بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه یافت.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5193

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *