امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۴
صفحه نخست | اخبار قشم | امام جمعه قشم: اقتدار نظامی ایران برای خاورمیانه امیدآفرین است

امام جمعه قشم: اقتدار نظامی ایران برای خاورمیانه امیدآفرین است

منتشر شده در ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۸
اقتدار

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه های این هفته نماز جمعه قشم افزود: این اقتدار که بر پایه‌های مردمی استوار و بر محور معنویت شکل گرفته، خار چشم دشمنان است.

وی ادامه داد: مردم خلیج فارس مدتی است که عاشقانه میزبان نیروهای سپاه است که در این منطقه ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند.

امام جمعه قشم تصریح کرد: مردم ایران با تکیه بر آموزه‌های دینی و اسلامی بر آرمان‌های خود که همان آرمان‌های اسلام است پایداری می‌کنند.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام فاطمیه افزود: عاشورای کربلا ریشه در فاطمیه دارد که برای فهم عمیق‌تر عاشورا به درک ژرفتر از فاطمیه نیازمندیم.

حاجبی ادامه داد: زنان قشمی از شیعه و اهل سنت به ویژه در بحث عفاف و حجاب با فرهنگ فاطمی آشنایی دارند.

وی اظهار کرد: گردشگران و مسافران باید به فرهنگ، آداب و رسوم این منطقه احترام بگذارند و با هنجار شکنی احترام میزبان را لگدمال نکنند.

مطالبه‌گری منطقی باید به یک هنجار تبدیل شود

امام جمعه قشم در ادامه گفت: تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی و کرسی‌های مطالبه‌گری منطقی و سازنده از طریق دانشگاه و حوزه باید به فرهنگ رایج تبدیل شود تا توسعه شکل بگیرد.

وی با گرامیداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه افزود: تحقق اندیشه و تمدن اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی به حرکت و پویایی این دو نهاد وابسته است.

حاجبی ادامه داد: برای بقا و استمرار انقلاب باید برای وحدت روز افزون اقشار مختلف و به ویژه حوزه و دانشگاه تلاش کرد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9060

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *