امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵
صفحه نخست | اخبار قشم | امام جمعه اهل سنت قشم: رفع دافعه‌ها باعث رونق گردشگری می‌شود

امام جمعه اهل سنت قشم: رفع دافعه‌ها باعث رونق گردشگری می‌شود

منتشر شده در ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳
رونق

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، شیخ عبدالرحیم خطیبی یکشنبه شب در نشست روسای جوامع هتلداران کشور افزود: کشور ایران امن‌ترین کشور در منطقه است و نباید به عنوان کشور زرد در جهان معرفی شود.

وی ادامه داد: معرفی ایران به عنوان کشوری دارای خطر نشانه ضعف تعامل‌هاست که باعث می‌شود گردشگران را از سفر به ایران منصرف کند.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: باید با رفع خودتریمی‌ها و نیز با غلبه کردن بر تحریم‌های ظالمانه  مسیر توسعه و رونق گردشگری هموار کرد.

وی افزود: دنیا به سمت صنعت توریسم و گردشگری در حال حرکت است تا به این صورت بر فقر و رکود اقتصادی غلبه کند و برخی کشورها تا هفت برابر درآمد ایران را با صنعت توریسم کسب می‌کنند.

خطیبی ادامه داد: در ایران نیز با رواج گردشگری حلال می‌توان حداقل به درآمدی برابر با ۳۰ درصد درآمد کشورهای دارای صنعت توریسم جهانی دست یافت که همین مقدار نیز پاسخگوی مشکلات کشور خواهد بود.

وی اظهار کرد: هر گردشگر خارجی یکهزار و ۵۰۰ دلار ارز آوری دارد که معادل فروش ۳۰ بشکه نفت است و کشورهایی مانند ترکیه بدون جاذبه‌های گردشگری، توانسته‌اند سهم مهمی از درآمد خود را در این حوزه تعریف کنند.

امام جمعه اهل سنت قشم افزود: کشور ما سرشار از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی است و در همین جزیره قشم می‌توان این سه مشخصه را مشاهده کرد که با این ظرفیت می‌توان بالاترین سودآوری در حوزه صنعت گردشگری را در جهان رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: هتل زیر ساخت توسعه است که باید ابعاد فرهنگی مانند نمازخانه برای هر هتل و یا مسجد مشترک برای چند هتل در نظر گرفت.

نشست روسای جوامع هتلداران کشور روز یکشنبه با حضور علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جمشید حمزه ای، رییس جامعه هتل داران ایران و اعضای هیأت مدیره این جامعه، روسای جوامع هتلداران استان‌ها، شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت، افشار فتح الهی، سرپرست سازمان منطقه آزاد و سایر مسوولان محلی قشم در سالن اجتماعات مرکز بین المللی رشد قشم برگزار شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9538

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *