امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۵
صفحه نخست | اخبار قشم | اعتراض شدید مردم روستای ریگو در جزیره قشم نسبت به واگذاری سواحل

اعتراض شدید مردم روستای ریگو در جزیره قشم نسبت به واگذاری سواحل

اخبار :
منتشر شده در ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۱۸

 

✅ *مردم ریگو با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض شدید خود را نسبت به واگذاری سواحل این روستا به شرکت های مختلف اعلام کردند*

🛑 محدوده های واگذار شده:
۱_ تیوگاوکی
۲_ کوه شاوغون
۳_ جهاز بالاکن
۴_ کوه گاوکی

🛑 اعتراض مردم در محل سواحل واگذار شده معروف به “کوه شاوغون”، “جهازبالاکن” و “کوه گاوکی” به شرکت شریف دریاپویان قشم و دو شرکت دیگر در ضلع غربی این شرکت ها با در دست داشتن شعارهایی از مقام معظم رهبری و همچنین شعارهایی همچون فروش سواحل را متوقف کنید، فروش سواحل خیانت به نسل آینده است آغاز شد.
🛑اهالی روستای ریگو همچنین با حضور در محل واگذاری ساحل “تیوگاوکی” نسبت به واگذاری این ساحل به شرکت آفتابکده هورسان (پلاژ بانوان) که در وسط دو تپه ی مشرف به مکان جانمایی شده و تبدیل به سوئیت های تفریحی شده است اعتراض خود را اعلام داشتند.

🛑پروژه هایی تحت عنوان طرح های مختلف گردشگری و پرورش ماهی در قفس و… که چوب حراج سواحل زیبا و بکر این روستا را به سینه زده است مردم این روستا را شدیدا نسبت به خصوصی سازی سواحل نگران کرده تا جایی که صیادان ریگو عصر امروز از رفتن به دریا جهت صید منصرف شده و به جمع دیگر اهالی روستا پیوستند.
این افراد همچنین از مسئولین محلی خود خواستند با جدیت به خواسته ی آنان ورود کنند.

🛑در ادامه، اهالی ریگو و روستاهای مجاور ضمن درخواست توقف این پروژه ها توسط دادستان محترم، اعلام کردند خواهان ملغی شدن تمامی قراردادهای واگذاری سواحل این روستا هستند و تا آن زمان سکوت نخواهند کرد و به اعتراضات خود ادامه خواهند داد./پایگاه خبری قشم

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=840

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *