امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۸
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | اسکان موقت بیش از هزار گردشگر نوروزی در اماکن متبرکه قشم

اسکان موقت بیش از هزار گردشگر نوروزی در اماکن متبرکه قشم

منتشر شده در ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
اماکن متبرکه

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا از سازمان منطقه آزاد قشم، حجت‌الاسلام روح‌الله صفری اظهار داشت: ارائه خدمات تمامی مساجد و اماکن متبرکه جزیره قشم به میهمانان نوروزی و زائران تنها با حمایت و عملکرد درخشان ستاد اجرایی خدمات سفر ممکن شد.

وی ادامه داد: با تحقق این مهم، اماکن متبرکه و مساجد موفق به اسکان موقت میهمانان و گردشگران نوروزی ورودی به نگین خلیج فارس شدند.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم توضیح داد: به همین واسطه، ارائه خدمات مذهبی و فرهنگی در منطقه آزاد قشم تسهیل و تمامی مساجد و اماکن متبرکه در طول نوروز ۱۴۰۱ فعال هستند.

صفری تصریح کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد قشم در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به سال‌های گذشته خوش درخشید و موجب شد اماکن متبرکه و مساجد نیز شرمنده مسافران نباشند.

وی خاطرنشان کرد: ارائه این خدمات به‌ ویژه در امامزاده سید مظفر شهر قشم جز با کمک ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ممکن نبود.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عمومی از طریق بندر پهل بندرعباس به بندر لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های طلایی و نقره ای و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.  

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=13096

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *