امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳
صفحه نخست | اجتماعی | استاندار هرمزگان: اقدام دولت در تامین آب شرب ظرف ۴ساله اخیر بی نظیر است

استاندار هرمزگان: اقدام دولت در تامین آب شرب ظرف ۴ساله اخیر بی نظیر است

منتشر شده در ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
تامین

به گزارش پایگاه خبری قشم؛به نقل از ایرنا،فریدون همتی جمعه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد منابع آب پایدار برای مراکز مهم جمعیتی هرمزگان افزود: با اقدام‌های انجام شده و در دست اجرا مانند احداث آب شیرین‌کن‌ها، تامین آب شرب استان را تا ۳۰ سال آینده تضمین می‌کند.

 

وی، انتقال آب از سد سرنی به سیریک، انتقال آب از سد جگین به روستاهای غرب جاسک، احداث خط انتقال آب به رویدر، احداث خط انتقال آب از دریا به جناح و بستک، راه اندازی آب شیرین‌کن روستای زیارت سیریک، احداث آب شیرین کن سرخون، احداث ۲ آب شیرین‌کن در قشم و افزایش ظرفیت سه هزار مترمکعبی آب شیرین‌کن مپنا را از جمله برنامه‌های در دست اجرای دولت برای جبران کمبود منابع آبی استان دانست.

 

استاندار هرمزگان همچنین از آبرسانی از سد سهران به شهر گوهران و ۱۳ روستای بشاگرد نیز خبر داد و اظهار داشت: با حمایت دولت، اقدام‌های خوبی در راستای تامین، ذخیره، انتقال و توزیع منابع آبی در استان صورت گرفته و بسیاری از طرح‌ها در طول پنج یا ۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

آب سد استقلال میناب برای کشاورزی استفاده می شود

همتی حمایت دولت برای بهره برداری از آب شیرین‌کن ها را یکی از عوامل اصلی آزادسازی منابع آبی میناب برای تامین مصرف بخش کشاورزی و آب شرب این شهرستان عنوان کرد و گفت: با راه اندازی کامل آب شیرین‌کن ۱۰۰هزارمترمکعبی بندرعباس و سهم استان از آب‌ شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی، دغدغه چندانی برای تامین آب شرب بندعباس نداریم اما با توجه به شرایط خشکسالی، مردم باید آب را با دقت مصرف کنند که بتوانیم تابستان امسال را بدون تنش آبی پشت سربگذاریم.

 

وی با بیان اینکه تا پیش از دولت دوازدهم،هیچ سهمی از منابع آبی شهر میناب برای مردم این شهر در نظر گرفته نشده بود، تصریح کرد: با مجموعه اقدام‌ها و برنامه ریزی‌هایی که در حال عملیاتی شدن است، آب سد استقلال میناب برای کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد و تا پایان تیرماه امسال برای پیشگیری از برداشت بی رویه از سفره‌های زیرمینی، آب شرب این شهر نیز از سد سرنی تامین می‌شود.

 

استاندار هرمزگان، نبود منابع آبی در برخی روستاها را علت اصلی آبرسانی سیار به این مناطق عنوان کرد و گفت: بر مبنای تکلیفی که برای خدمت رسانی به مردم استان برای خود تعریف کرده ایم، باوجود پراکندگی این روستاها و منابع مالی هنگفتی برای انتقال آب به این مناطق، عملیات آبرسانی را با بهره گیری از تمام امکانات به مردم این روستاها ادامه می‎دهیم اما با توجه به شرایط خشکسالی لازم است مردم در مدیریت مصرف منابع آبی با ما همکاری داشته باشند.

 

همتی درعین حال این مطلب هم اعلام کرد که میزان مصرف آب شرب استان هشت‌ هزار و  ۳۰۰لیتر در ثانیه  است که ۲ هزار و   ۵۰۰ لیتر کسری تولید آب داریم و به لحاظ تامین و مدیریت منابع آب شرب و کشاورزی سال سختی پیش روی داریم.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5314

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *