امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۸
صفحه نخست | اجتماعی | استاندار: توسعه بیمارستانهای هرمزگان در سه سال اخیر شدت گرفته است

استاندار: توسعه بیمارستانهای هرمزگان در سه سال اخیر شدت گرفته است

منتشر شده در ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۸
استاندار

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، فریدون همتی، استاندار هرمزگان، سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: آمار و ارقام نشان دهنده فعالیت ویژه دولت دوازدهم در بخش درمان و بیمارستان سازی در استان هرمزگان است و از ابتدای این دولت تاکنون در بسیاری از بخش‌ها با تکمیل بیمارستان‌های موجود در شهرستان‌ها، ایجاد بخش‌های دیالیز، توسعه اورژانس‌ها، افزایش تخت در مجموعه بیمارستان‌های استان، گام‌های بزرگی در راستای توسعه و افزایش امکانات بیمارستانی این استان برداشته شده است.

وی ادامه داد: تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید ، استان هرمزگان از نظر ایجاد زیرساخت های بهداشت و درمان که از مهمترین و پایدارترین سرمایه گذاری ها در هر منطقه ای می باشد، جزو فقیرترین استان‌ها بود که با تلاش‌های صورت گرفته شمار تخت های بیمارستانی و همچنین تجهیزات پزشکی و درمانی در این منطقه افزایش یافته است.

بنا به اظهار استاندار هرمزگان، بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی فوق تخصصی زنان و زایمان دکتر علی شریعتی بندرعباس به عنوان یکی از طرح‌های مهم بهداشت و درمان در استان هرمزگان مهرماه پارسال با حضور معاون اول رییس جمهوری و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

همتی یاد آور شد: این مرکز درمانی ۱۳۰ تختخوابی با زیربنای ۱۰هزار و ۶۶۰ مترمربع و اعتباری افزون بر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در راستای ارائه خدمت به زنان، مادران باردار و کودکان و نوزادان ساخت و تجهیز شده است.

وی تصریح کرد: اورژانس، پنج اتاق عمل مجهز، بخش زایمان، بخش مراقبت پس از زایمان، بخش مادران پرخطر، (آی.سی.یو و ان.آی.سی.یو)، بخش نوزادان، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش زنان، بخش بستری و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی از مهم‌ترین بخش‌های این بیمارستان می‌باشد.

استاندار هرمزگان بیان داشت:با اجرای طرح بیمارستان شریعتی بندرعباس که تنها بیمارستان تخصصی زنان در استان هرمزگان است نیاز بیش از ۱.۶ میلیون نفر از جمعیت هرمزگان به خدمات فوق تخصصی حوزه زنان و زایمان و بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان‌های مجاور که خدمات درمانی خود را از استان هرمزگان دریافت می‌کنند، برطرف شده است.

همتی اضافه کرد:  این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های استان هرمزگان است و آبان ماه پارسال آزمونی برای جذب نیرو برای خدمت در این بیمارستان برگزار و ۱۰۲ نیرو جذب و آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.

بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس یکی دیگر از مهمترین پروژه های دولت تدبیر و امید در هرمزگان است که طبق برنامه ریزی های انجام شده استانداری هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی باید تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری کامل برسد.

بر اساس پیش بینی‌ها قرار بود این طرح در ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد که با دستور رییس جمهوری و اهتمام وزارت بهداشت، این مهم تا پیش از پایان کار دولت دوازدهم محقق می شود.

این پروژه مهم بیمارستانی با جدیت و اهتمام ویژه در دست اجرا است و طبق گفته فریدون همتی استاندار هرمزگان ،رییس جمهوری برای تکمیل وبهره برداری این طرح درمانی به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور دادند که تامین مالی مورد نیاز و حمایت‌های ویژه صورت گیرد.

پارسال اعتبارهای بسیار خوبی برای اجرای این پروژه تخصیص یافت و ردیف های بودجه ای ویژه نیز برای آن تعریف شد که مجموع رقم های تخصیص یافته بیش از سه هزار میلیارد ریال است.

از سویی دیگر دولت دوازدهم حمایت ویژه ای از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان دارد که در نتیجه این حمایت ها ، پارسال عملیات احداث بیمارستان ۲۲۶ تختخوابی رازی بندرعباس با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد.

همچنین بیمارستان فوق تخصصی رازی بندرعباس با زیربنای ۳۶ هزار متر مربع و ۲۲۶ تخت بستری و ویژه در مدت زمان حدود ۴۸ ماه با اعتبار افزون بر۶هزار میلیارد ریال ساخت و به بهره‌برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5899

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *