امروز : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۱
صفحه نخست | اخبار قشم | ارزش‌های محرم از خانه قشمی‌ها به دنیا مخابره شود

ارزش‌های محرم از خانه قشمی‌ها به دنیا مخابره شود

منتشر شده در ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۷
خانه

به گزلرش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری ایام محرم در قشم افزود: هر خانه باید به یک حسینیه تبدیل شود و شهر سیاهپوش شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی علاوه بر برگزاری روضه امام حسین (ع) در هر منزل، از طریق بلندگوی مسجدها می‌توان همه مردم را در این عزا سهیم کرد.

رییس ستاد مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: رسالت هیات‌های مذهبی توقف ناپذیر است و وظیفه این تشکل‌های مردمی با توجه به ضرورت‌های کرونا، منطبق با شیوه نامه‌های بهداشتی تعریف شده است.

وی هیات‌های مذهبی را ظرفیت مناسبی برای نشر و گسترش دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و تاکید کرد: اعتمادی که مردم به خدمتگزاران خود در هیات‌ها دارند، ارزنده و شایسته بهره‌گیری حداکثری برای حفظ سلامت جامعه و عبور از شرایط بحرانی فعلی است.

نصری افزود: با تجربه برگزاری مراسم محرم در سال گذشته می‌توان برنامه‌های مناسبی برگزار کرد.

وی ادامه داد: پارسال هرشب در فضای باز مساجد عزاداری امام حسین (ع) برگزار می‌شد و هیات‌هایی که فضای باز و مسجد نداشتند از ظرفیت مدارس استفاده کردند.

فرماندار قشم تصریح کرد: همچنین نماز ظهر روز عاشورا به دلیل جلوگیری از تجمع افراد حذف و سایر برنامه‌های عاشورا و تاسوعای حسینی با کمترین تجمع انجام شد.

رییس ستاد مقابله با کرونای قشم تاکید کرد: سال گذشته تیم بازرسی با همکاری تبلیغات، بهداشت و درمان در ماه مبارک رمضان و محرم تشکیل و از مساجد و اماکن مذهبی بازدیدهای دوره‌ای انجام شد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6494

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *