امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۴
صفحه نخست | اخبار قشم | اخذ مجوز آزمون تشخیص بیماری لکه سفید میگو در قشم

اخذ مجوز آزمون تشخیص بیماری لکه سفید میگو در قشم

منتشر شده در ۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۵
بیماری

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از فارس، شهروز آبراری صبح امروز با بیان این مطلب، اظهار کرد: یکی از چالش‌ها در تولید میگو، موضوع بهداشت و بیماری‌های مربوط به آن است که در صورت بروز آلودگی صنعت پرورش خسارات فراوانی متحمل می‌شود

وی ادامه داد: عوامل این بیماری به راحتی می‌تواند بوسیله انواع سخت پوستان دیگر، حتی از طریق فیتوپلانکتون‌ها و لارو حشرات منتقل شود و از علائم بیماری ظاهر شدن لکه‌های سفید ابتدا در سر و سپس در تمام بدن میگو، کم شدن اشتهای میگو، قرمز شدن اندام‌ها و تلفات شدید در عرض یک هفته است.

به گفته آبراری؛ با اخذ این مجوز و انجام آزمایش‌های مرتبط می توان با تشخیص سریع و به موقع از شیوع بیماری لکه سفید در مزارع میگو جزیره قشم جلوگیری کرد.

وی با اشاره به رویکرد توسعه ای منطقه آزاد قشم در زمینه صنایع شیلاتی ادامه داد: روش‌های مولکولی متعددی از جمله  PCR برای شناسائی عامل بیماری لکه سفید ابداع شده  و در حال حاضر این روش موثرترین ابزار تشخیص این ویروس است.

مدیرعامل شرکت نظارت بر ضوابط انسانی و استاندارد قشم تصریح کرد: با توجه به نیاز تشخیص بیماری لکه سفید در لاروهای میگوی وارداتی و همچنین در دوران تولید میگو، این شرکت می تواند به عنوان بازویی جهت افزایش توان تولید محصولات باکیفیت برای صادرات میگو ایفای نقش کند.

گفتنی است؛ بیماری لکه سفید یک بیماری ویروسی مهم میگو است که باعث مرگ و میر بالا و ضرر و زیان اقتصادی در صنعت پرورش میگو در مناطق مختلف جهان شده است.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7799

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *