امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵
صفحه نخست | اجتماعی | اختصاص ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی فوری به فعالان حوزه گردشگری در قشم

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی فوری به فعالان حوزه گردشگری در قشم

اخبار :
منتشر شده در ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۲

به گزارش پایگاه خبری قشم؛مرتضی شیخ زاده ظهر امروز(۱۲ خرداد ماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به آسیب های وارده به گردشگری جزیره در ایام پیک کاری این صنعت در اثر شیوع بیماری فراگیر کروناویروس بیان کرد: به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با مذاکرات صورت گرفته از سوی معاون توسعه مدیریت و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری این سازمان با چند بانک فعال در جزیره،  در فاز اول ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان این حوزه در جزیره اختصاص یافت.
وی ادامه داد: متقاضیان اخذ این تسهیلات می‌توانند با ارایه درخواست خود به مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، با اولویت بندی از نظر فرصت های شغلی و نیاز صنعت گردشگری جزیره، برای دریافت وام بانکی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و کارمزد  ۱۸ درصدی به بانک های عامل مورد نظر معرفی شوند تا طبق ضوابط بانکی تسهیلات خود را دریافت نمایند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه افزود: طبق اطلاعات موجود و بر‌مبنای کارشناسی های انجام شده، پیش بینی شده بود تا گردش مالی (GDP) قریب به ۲۰ هزار میلیارد ریال در‌نوروز ۹۹ در جزیره قشم محقق شود که متاسفانه با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی خودجوش بخش های گردشگری، گردش مالی مورد نظر محقق نشد.
به گفته شیخ زاده، منطقه آزاد قشم با تمرکز بر گسترش فعالیت های گردشگری در سال های اخیر، به یک منطقه جذاب برای ورود گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده که به دلیل پاندمی اخیر، دچار صدمات ریالی و ارزی بسیاری گردیده است.
وی افزود:  آسیب های وارد شده به سرمایه گذاران در حوزه صنایع دستی، هتل ها، اقامتگاه های بومگردی، آژانس های مسافرتی و … رقم بسیار بالایی است که امیدواریم با تلاش های صورت گرفته بخشی از این آسیب ها با هدف احیا صنعت گردشگری جزیره جبران شود.

*بهره مندی ۱۰ رسته شغلی صنعت گردشگری از تسهیلات بانکی کشوری
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به تسهیلات ارایه شده از سوی سازمان های ملی و کشوری اشاره کرد و گفت: فعالان حوزه گردشگری مستقر در منطقه آزاد قشم و آسیب دیدگان از شیوع بیماری کرونا می توانند علاوه بر استفاده از تسهیلات مذکور از سوی این منطقه آزاد و بانک های عامل، از تسهیلات ملی در اینخصوص نیز بهره مند شوند.

وی ادامه داد: این تسهیلات به سه دسته؛ مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و سایر فعالان به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری و  صنایع دستی، مشروط به حفظ مشاغل و براساس فهرست بیمه به ازای هر نفر شاغل، اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: طبق آخرین اطلاعات، تعداد مشاغل هر یک از رسته‌های تعیین شده براساس فهرست بیمه در ماه‌های دی، بهمن و اسفندماه مشخص شده و نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد است که طبق اعلام مقامات مسئول تنفس آن تا ابتدای مهرماه امسال و با دوره بازپرداخت دو ساله می باشد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1522

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *