امروز : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
صفحه نخست | اجتماعی | اختصاص بودجه ۳۰ میلیاردی برای توسعه زیرساخت های شیلاتی قشم

اختصاص بودجه ۳۰ میلیاردی برای توسعه زیرساخت های شیلاتی قشم

اخبار :
منتشر شده در ۱۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۱
فرماندار

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ علیرضا نصری در دیدار رئیس شیلات شهرستان قشم و چند تن از مدیران عامل تعاونی‌های صید و صیادی قشم به مناسبت روز جهانی تعاونی‌ها، گفت: در روش متراکم و فوق متراکم‌ پرورش میگو می‌توان سهم پرورش کشوری این آبزی را از چهار الی پنچ تُن در هر هکتار به ۳۰ هکتار و در مراحل بعد حتی تا ۷۰ تُن هم ارتقا داد.

وی ادامه داد: دولت امسال ۳۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های شیلاتی قشم اختصاص داده و امیدواریم با استفاده از روش متراکم و غیر متراکم‌ پرورش میگو و فعالیت در زمینه پرورش ماهی در قفس، نام قشم در ردیف نخست این‌ محصولات قرار گیرد.

فرماندار قشم با گرامیداشت روز جهانی تعاونی‌ها، از قشم به عنوان شهرستان تعاونگرا نام برد و افزود:  شش هزار نفر از مردم این جزیره در حوزه صید و صیادی فعالیت می‌کنند که با احتساب پنج عضو برای هر خانواده، ۲۵ درصد جمعیت این شهرستان از راه صید و صیادی ارتزاق می‌کنند.

به گفته وی، به جز تعاونی صید و صیادی شمار دیگری از جمعیت این شهرستان‌ هم در قالب فعالیت‌های دریایی از جمله در تعاونی‌های شناورسازی، قایقداران، تفریحات دریایی، حمل و نقل دریایی مشغول به کار هستند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2011

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *