امروز : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۸
صفحه نخست | اجتماعی | اخبار در روند جهانی شدن مناطق آزاد موثر است

اخبار در روند جهانی شدن مناطق آزاد موثر است

منتشر شده در ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۷

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، در این نشست که به مناسبت هفته روابط عمومی و ایجاد وحدت رویه و تعامل خبری با پرچمداران حوزه ارتباطات برگزار شد، محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درنا کسرایی مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و مدیران روابط عمومی مناطق آزاد هفتگانه کشور حضور داشتند.
معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تبریک هفته روابط عمومی به نقش تاثیرگذار این مجموعه ها در برقراری ارتباطات و تعاملات با جامعه جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: دستاوردهای حاصل از تولید محتوا در مناطق آزاد، بر سطح تعاملات این مناطق با رسانه های ملی و فراملی نقش تاثیرگذاری دارد.
وی ادامه داد: به منظور اثربخشی خبرها، باید رویکرد تولید محتوا در مناطق آزاد هفتگانه به رویکردی ملی تبدیل شود تا بازتابی از معرفی ظرفیت ها و مزیت های این مناطق به مردم کشور باشد.
معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین برای همکاری رسانه های ملی و کشوری با روابط عمومی های مناطق آزاد اعلام آمادگی کرد و عنوان داشت: با هماهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی، رسانه های ملی می توانند در پوشش اخبار این مناطق فعال تر شوند.

رسانه های بین المللی، ظرفیتی نهفته برای معرفی مناطق آزاد کشور
حسین مرادی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت مغفول مانده رسانه های بین المللی و خبرنگارهای خارجی فعال در کشور بیان داشت: استفاده از این ظرفیت باتوجه به برخورداری معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور از بانک اطلاعاتی خبرگزاری ها و خبرنگاران بین المللی و هماهنگی این رسانه های بین المللی با مدیریت رسانه های خارجی معاونت مطبوعاتی، می تواند تریبونی برای معرفی مناطق آزاد کشور و توانمندی های ارزشمند آن ها جهت جلب سرمایه گذاران و گردشگران باشد.
وی ضمن پیشنهاد برگزاری بازدیدهای دوره ای برای خبرنگاران بین المللی گفت: در این بازدیدها، خبرنگاران با ظرفیت های اقتصادی و گردشگری مناطق آزاد ایران آشنا شده و به معرفی این مناطق در سطح بین المللی کمک می کنند.
در ادامه، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور ضمن استقبال از این درخواست، از مدیر رسانه‌های خارجی و امور مطبوعاتی معاونت خواست تا از این پیشنهاد برای پوشش اخبار مناطق آزاد در سطح بین الملل استفاده کند.
همچنین در پایان جلسه بر لزوم پوشش خبری ملی کمپین ۳۱۰ پروژه مناطق آزاد کشور به صورت گسترده و با هماهنگی روابط عمومی های این مناطق تاکید شد.
گفتنی است، نشست صمیمانه معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و مدیران روابط عمومی مناطق آزاد هفتگانه کشور عصر امروز ۲۸ اردیبهشت ماه در در محل معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=1331

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات