امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۰
صفحه نخست | اجتماعی | احتمال خاموشی برق مشترکان هرمزگان وجوددارد

احتمال خاموشی برق مشترکان هرمزگان وجوددارد

منتشر شده در ۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۱
خاموشی

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، مصطفی طبیبی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: البته تمام تلاش ما حفظ پایدار شبکه و جلوگیری از اعمال خاموشی است ولی در شرایط کنونی و با ادامه این روند اعمال خاموشی دور از انتظار نخواهد بود.

وی بیان داشت: بار شبکه توزیع برق هرمزگان در هفته آخر خردادماه امسال به ۲ هزارو ۳۶۶ مگاوت رسید که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد بار داشته است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارداشت: تابستان سالجاری نیز وضعیت صنعت برق هرمزگان بسیار ویژه و حساس تر از گذشته است؛ زیرا باتوجه افزایش زودرس دمای هوا و افزایش مصرف برق، کاهش تولید در نیروگاه های برقابی و استخراج غیرمجاز رمز ارزها مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیریداشته است.

طبیبی گفت: در این شرایط انتظار می رود مشترکان با مصرف بهینه برق و استفاده نکردن از لوازم برقی غیرضروری در ساعات اوج بار، در پایداری شبکه به شرکت توزیع هرمزگان کمک کنند.

وی یادآورشد: در حال حاضر یکهزار و ۴۰۰ مگاوات از بار شبکه برق هرمزگان مربوط به کولرها و لوازم سرمایشی است که مشترکان می توانند با خاموش کردن کولرهای اضافه و تنظیم درجه ترموستات کولر بر روی ۲۵ درجه حدود ۳۰ دردصد از مصرف کولر را کاهش دهند که این میزان معادل ۴۰۰ مگاوات خواهد بود.

این مسوول برق در هرمزگان گفت: در صورت تحقق این موضوع بار شبکه به میزان زیادی کاهش می یابد و تعادل تولید و مصرف حفظ می شود.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در پایان با اشاره به برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۰ در هفته جاری گفت: تمهیدات لازم برای پایداری شبکه برق در روزهای برگزاری آزمون سراسری اتخاذ شده و تمام اکیپ ها در مدت برگزاری آزمون به صورت آماده باش قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=5974

یک پاسخ

  1. با سلام و خسته نباشید خدمت تمامی بچهای پایگاه خبری قشم
    اگه گذارشی از قیمتهای بی پایه از کسبه عمل اید ورسیدگی بیشتر و نظارت از بچهای بازرسی (فکنم اصلا بازرسی تو قشم وجود ندارد)چون هرکسبه ای هر قیمتی دلش میخواد از مشتری میگیره (

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *