امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۶
صفحه نخست | اخبار قشم | احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

احتمال تغییر زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

منتشر شده در ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲:۲۴
ثبت نام

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ علی‌اکبر حق‌دوست، رئیس کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت و معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: قرار است بر اساس مستندات موجود مدارس و دانشگاه‌ها ۱۵ شهریور بازگشایی شوند، اما بسته به شرایط، ممکن است تصمیم‌گیری تغییر کند. او افزود: اگر نگرانی ما برای زمستان بیشتر شود، ممکن است زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها جلوتر بیفتد و اگر شرایط تابستان نامساعد شود ممکن است بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها عقب‌تر بیفتد.

حق‌دوست گفت: در اکثر استان‌ها حداقل یک شهر یا شهرستان قرمز بودند، اما خوشبختانه به یک ثبات نسبی رسیده‌ایم. اگر رعایت بهداشت و پروتکل‌ها و ماسک زدن به همین شکل ادامه پیدا کند از هفته آینده شاهد کاهش بار بیماری و علائم آن خواهیم بود.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت تصریح کرد: درباره سایر امتحانات ما شرایط را رصد می‌کنیم و با توجه به وضعیت درباره برگزاری آزمون‌ها تصمیم‌گیری می‌کنیم، چراکه بیماری دچار تغییر می‌شود و این‌که اکنون برای آزمون‌های دو ماه آینده بخواهیم برنامه‌ریزی و اظهارنظر کنیم درست نیست. به دانشجویان قول می‌دهیم که سلامت آنها در اولویت باشد.

او با بیان این‌که آموزش گروه‌های پزشکی در اولویت قرار دارند، گفت: توقف آموزش نیروهای علوم پزشکی به معنای آن است که نیروی مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان تأمین نمی‌شود. ما با تعاملات نزدیکی که با این معاونت‌ها داریم سعی می‌کنیم نیازهای نیروهای انسانی این دو حوزه را تأمین کنیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: با توجه به چارچوب‌های قانونی و از طرفی حفظ کیفیت آموزش به‌ویژه دستیاران پزشکی که سال‌ها پس از پذیرش در آزمون به عنوان متخصص ارائه خدمت می‌دهند، کاهش کیفیت در آموزش می‌تواند آثار منفی داشته باشد.

احتمال تعویق آزمون برد تخصصی به منظور کاهش استرس دستیاران پزشکی

حق‌دوست افزود: براین اساس احتمال دارد که آزمون برد تخصصی به تعویق بیفتد تا استرس دستیاران پزشکی کاهش پیدا کند و اگر معاونت درمان بخواهد از این دستیاران به عنوان متخصص استفاده کند، این عزیزان می‌توانند بدون استرس آزمون، به فعالیت مشغول باشند.

رئیس کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت بیان کرد: استراتژی وزارت بهداشت و علوم این است که آموزش مجازی و حضوری به صورت تلفیقی برای ترم بعد به دانشگاه‌ها دنبال شود؛ همچنین بخش عمده‌ای از دانشجویان جدیدالورود در بهمن ماه پذیرش شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: افزون بر این دانشجویان ترم آخر در برخی رشته‌ها زودتر فارغ‌التحصیل شوند تا دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها خلوت‌تر شوند. در صورتی که شیوع کرونا کمرنگ‌تر شود، آموزش حضوری پررنگ‌تر خواهد شد. باید توجه داشت که در سال‌های گذشته یک، سوم دانشجویان جدیدالورود در ترم بهمن پذیرش می‌شدند، اما امسال سهم عمده‌ای از دانشجویان پذیرش خواهند شد.

حق‌دوست یادآوری کرد: برخی از امتحانات، کلیدی هستند و قابل تغییر نیستند. نمونه‌های آن کنکور در ایران و برخی آزمون‌های علوم پزشکی هستند. این امتحانات بسیار حساس بوده و به صورت ملی است و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق زمان‌بندی انجام شود.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=2278

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *