امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
صفحه نخست | اجتماعی | آموزش و پرورش به دانش آموزانی پژوهشگر و مطالبه گر نیاز دارد

آموزش و پرورش به دانش آموزانی پژوهشگر و مطالبه گر نیاز دارد

منتشر شده در ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۲
دانش آموزان

به گزارش پایگاه خبری قشم؛ به نقل از ایرنا، ایرج بیت اللهی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده استانی و راه یافتگان به مرحله دفاع حضوری کشوری جشنواره جوان خوارزمی افزود: هرچند مشکلات و کمبودهایی وجود دارد اما اگر دانش آموزان منتقدگر و مطالبه گر باشند ما نیز انگیزه پیدا می کنیم که همراه و همپای آن ها باشیم و شرایط را برای آن ها هموار کنیم.

وی بیان داشت: در سند تحول بنیادین که ما به عنوان دست اندرکار مدیریتی و ستادی آموزش و پرورش مسوول فراهم نمودن و بسترسازی اجرای آن هستیم به صراحت آمده است که تمام متولیان امر تعلیم و تربیت باید مدرسه را به محیطی تبدیل کنند که دانش آموزانی خلاق، مبتکر، روزآمد، پژوهشگر و پرسشگر تبدیل شوند که بتوانند به جامعه و مردم خدمت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: یکی از بسترهایی که می توانند در خلاقیت، ابتکار، پرسشگری، پژوهشگری و حل مساله به شما دانش آموزان کمک کند، شرکت در جشنواره های مختلف علمی و پژوهشی همچون جشنواره جابربن حیان، جشنواره جوان و نوجوان خوارزمی و المپیادها است که بسترساز تحرکات علمی و از همه مهم تر زمینه ساز شکوفایی استعدادهای دانش آموزان باشد.

بیت اللهی خطاب به دانش آموزان برگزیده هرمزگانی در جشنواره جوان خوارزمی ادامه داد: ما وظیفه داریم در این زمینه شرایط لازم را برای شما فراهم کنیم که بتوانید در یک بستر مناسبی استعدادهای خود را بروز دهید و به درجه های بالای علمی نائل شوید.

وی در پایان از دانش آموزان پژوهشگر خواست برای درخشش در رتبه های بالای علمی ارتباط دائم و موثری با پژوهش سراها و همچنین پارک علم و فناوری استان هرمزگان داشته باشند و ما نیز این آمادگی داریم را که از طرح ها و برنامه های علمی شما حمایت کنیم.

مراسم تجلیل از دانش آموزان برگزیده هرمزگانی و راه یافتگان به مرحله دفاع حضوری کشوری در بیست وسومین جشنواره خوارزمی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان برگزار شد.

«بررسی سُس بومی سوراغ و بهینه سازی در مصرف» با طراحی زهرا طالبی، تینا علیخانی و ماجده علیزاده از دبیرستان نمونه دولتی محدثه قشم، طرح «پیوخمیردندان و دهانشویه ضدپلاک وضایعات دهانی – دندانی، حاوی نانو جلبک خلیج فارس و ریشه درخت مسواک و خرفه» با طراحی سیده آیناز موسوی ثانی از دبیرستان نمونه دولتی صفارزاده ناحیه یک بندرعباس، طرح «شناسایی و بررسی مهم ترین مسائل و چالش های زیست- محیطی شهر میناب» با طراحی معظمه تانوردی و فاطمه حق دوست» از دبیرستان فرزانگان میناب و طرح «دستبند هوشمند ویژه ی نابینایان» طراح نادیا صالحی از دبیرستان غیردولتی دانشگاه از طرح های راه یافته دانش آموزان هرمزگانی به مرحله داوری و دفاع نهایی کشوری جشنواره خوارزمی بوده است.

همچنین در این مراسم از ۲ دانش آموز استثنایی با نیاز ویژه هرمزگان بنام «بهار حسنعلی زاده» از هنرستان بصیرت و «امیرمحمد محمودی» از دبیرستان شهید کریمی که برای نخستین بار در این جشنواره شرکت کرده بودند، نیز تقدیر شد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7854

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *