امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور کرواسی

آشنایی با کشور کرواسی

منتشر شده در ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۱
کرواسی

به گزارش پایگاه خبری قشم، کرُواسی با نام رسمی جمهوری کرواسی کشوری است واقع در منطقه بالکان (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم‌مرز است.  

کرواسی در یک نگاه

زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است. جمعیت کرواسی ۴ میلیون و ۷۶ هزار نفر است؛ که اغلب آن‌ها کروات هستند. مذهب رایج این کشور مسیحیت کاتولیک است و زبان رسمی آن زبان کرواتی و واحد پول این کشور کونا نام دارد.

کرواسی با شاخص توسعه انسانی ۰٫۸۰۵ جزء کشورهای توسعه‌یافته دنیا قرار دارد.

 این کشور در سازمان‌های بین‌المللی مختلفی از جمله اتحادیه اروپا عضویت دارد و در سال‌های ۹–۲۰۰۸ عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد بود.

کرواسی صد و بیست و هفتمین کشور بزرگ جهان است و در مرکز و جنوب شرق اروپا واقع شده‌است. دریای آدریاتیک در جنوب باختری این کشور قرار دارد.

دارای مردمی با فرهنگ است. تقریباً ۹۸٪ مردم کرواسی باسواد هستند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی کرواسی

دوبرونیک پرزرق‌و‌برق‌ترین مقصد گردشگری کرواسی است که به ثبت سازمان جهانی میراث فرهنگی، یونسکو رسیده است. این بندر پر است از جاهای شگفت‌انگیز شهر قدیمی که داخل دیواره‌های ضخیم قرون وسطایی محصور شده است. هرکس برای اولین بار به سیاحت این شهر می‌رود باید گشت‌وگذارش را با قدم زدن دور این دیوارهای قدیمی و محکم آغاز کند. یک قدم‌زنی مطبوع به طول دو کیلومتر. در طول این گشت‌وگذار با قلعه‌ها، برج‌ها و توپ‌های قدیمی زیبایی مواجه خواهید شد.

یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی کرواسی دریاچه‌های پلیتویک در پارک ملی است. این پارک مجموعه‌ای از جنگل‌های استپی روی تپه ماهورها که با شانزده دریاچه زمردی-آبی احاطه شده است. هرکدام از این دریاچه‌ها درواقع آبگیرهای بسیار زیبایی هستند که از طریق شبکه‌ای از آبشارهای باریک و شگفت‌آور به داخل همدیگر می‌ریزند. شبکه‌ای از پیاده‌روها و پل‌های چوبی دور و داخل پارک قرار گرفته‌اند تا بتوانید به‌آسانی در این مکان رویایی قدم بزنید.

 

اسپلیت، که بعد از زاگرب بزرگترین شهر کرواسی است، در میان دیوارهای رومی کاخ دیوکلسیان شکل گرفته است. این کاخ با چشم انداز دریای آدریاتیک، توسط امپراتور رومی دیوکلسیان ساخته شده است که در سال ۳۰۵ میلادی بازنشسته شده بود. با طرح مربعی، کاخ دارای چهار دروازه، که سه‌تای آن به خشکی و یکی به طور مستقیم به آب وارد می شد، تشکیل شده است. در داخل کاخ، پریستایل با شکوه (حیاط فرعی طاقدار)، که کلیسای سنت دومنیوس در آن قرار دارد را مشاهده خواهید کرد.

بیشترین عکس‌هایی که از یک ساحل در کرواسی گرفته می‌شود مربوط به ساحل شاخ طلایی است. این ساحل شگفت‌انگیز که در منطقه بُل، واقع در ساحل جنوبی براک قرار گرفته از سنگ‌ریزه‌های بسیار کوچکی تشکیل شده که ۵۰۰ متر در امتداد ساحل و به داخل دریا کشیده شده‌اند. خود این ساحل به‌تنهایی مانند یک شبه‌جزیره کوچک شنی زیباست. شکل این ساحل فوق‌العاده بسته به جریان‌های هوایی فصلی و بادهای موسمی، فصل به فصل تغییر می‌کند.

شبه‌جزیره «ایستریا» بزرگترین شبه‌جزیره دریای آدریاتیک است که با داشتن منظره‌های شهری زیبا، روستاهای قدیمی بر روی تپه‌ها و باغ‌های انگور فوق‌العاده که رقیب اصلی منطقه «توسکانی»  ایتالیا است به جاذبه گردشگری مهمی در کرواسی تبدیل شده است.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=6942

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *