امروز : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۶
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور کاموج

آشنایی با کشور کاموج

منتشر شده در ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۴۰
کاموج

به گزارش پایگاه خبری قشم، کاموج بخشی از شبه‌جزیره هندوچین به‌شمار می‌آید و با تایلند، لائوس، و ویتنام هم‌مرز است. کامبوج با تایلند از شمال و باختر و با لائوس از شمال و با ویتنام از خاور و جنوب خاوری همسایه است همچنین کامبوج از جنوب به خلیج تایلند پیوند می‌خورد.

کاموج در یک نگاه

کامبوج کشوری با پادشاهی مشروطه از سال ۱۹۵۳ میلادی و پایتخت آن پنوم پن است.

جمعیت این کشور ۱۶٫۷ میلیون نفر و زبان رسمی آن خِمِر است که خط ویژه خود را دارد.

دین ۹۶ درصد از مردم این کشور بودایی و واحد پول آن ریـِل است. ۹۰ درصد از مردم آن از تبار خمر، ۵ درصد ویتنامی‌تبار و بقیه از اقوام مختلفند.

اسلام دین اکثریت در میان اقلیت‌های چام و مالای است و بیشتر آن‌ها سنی‌های شافعی هستند. تعداد مسلمانان کامبوج ۳۰۰ هزار نفر و تمرکز آن‌ها در استان کامپونگ چام است. در کامبوج ۲۰ هزار مسیحی کاتولیک زندگی می‌کنند که ۰٫۱۵ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.

آب و هوا در کامبوج خفیف است و نوسانات روزانه در درجه حرارت زیاد نیست. کامبوج در منطقه ای از آب و هوای زیرکاویری (موزون گرمسیری) واقع شده است که تقسیم واضح آن به دو فصل – خشک و مرطوب است.

سربندهای پارچه‌ای به نام کراما ازجمله پوشاک ویژه مردم کامبوج است. روش سلام دادن معروف به سامپیا که در آن کف دو دست برهم قرار داده می‌شود روش درود و احترام رایج در میان مردم کامبوج است.

لفظ «کامبوج»، تلفظی به زبان فرانسوی است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی کاموج

وقتی به پنوم پن می‌روید حیف است که سری به مرکز سنتی تولید ابریشم نزنید. از مسیر آبی به راحتی می‌توانید از پنوم پن به کو داچ یا جزیره ابریشم دسترسی پیدا کنید. در کو داچ می‌توانید تولید ابریشم به روش‌های کاملا سنتی را از نزدیک ببینید و از طبیعت بکر این جزیره زیبا لذت ببرید.

در منطقه کمپانگ سام، سیانوکویل را می شود به دو قسمت تقسیم کرد. بخش پر هرج و مرج و غیر تفریحی مرکز شهر و بخشی که سواحل آفتابی و ماسه ای در آن قرار دارند و زیباترین ریزورت (هتل) های ساحلی را در خودشان جای داده اند. 

سامبور پری کوک که در استان کامپونگ توم، بین سیم ریپ و پنوم پن، واقع شده است، مجموعه‌ای از ۵۰ بنای مذهبی است که در میان جنگلی انبوه و درختان بی‌شمار جلوه ای باورنکردنی دارد. این بناها از جمله قدیمی‌ترین معماری‌های شناخته شده در کامبوج است که یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی ثبت کرده است.

برای دیدن انگکور وات حیرت‌انگیز حتما باید به سیم ریپ سفر کنید، اما این استان زیبا به جز انگکور وات، دیدنی‌های دیگری هم دارد. وقتی به سیم ریپ می‌روید حتما سری هم به کوه کولن بزنید. پارک ملی پنوم کولن از آن محل‌های محبوب در دوران خمر بوده است که دو آبشار زیبا هم دارد که آبریزگاه آن جان می‌دهد برای شنا کردن.

کراتی یک شهر کوچک در کنار رودخانه مکونگ است که گردشگران برای دیدن دلفین‌های نادر رودخانه‌ای به این شهر می‌آیند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10867

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات