امروز : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور ژاپن

آشنایی با کشور ژاپن

منتشر شده در ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۵

به گزارش پایگاه خبری قشم، ژاپن از شمال با روسیه، از غرب با دریای ژاپن، چین، کره شمالی و کره جنوبی مرز آبی دارد.

ژاپن در یک نگاه

ژاپن یکی از قدرت‌های اصلی اقتصادیِ جهان و سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. ژاپن یک کشور پادشاهی مشروطه است که برمبنای قانون اساسی ژاپن اداره می‌شود.

این کشور با جمعیتی در حدود ۱۲۶٬۴۷۶٬۰۰۰ نفر یازدهمین کشور پرجمعیت جهان است. توکیو پایتخت ژاپن با بالغ بر ۱۳ میلیون نفر جمعیت از بزرگترین و گرانترین پایتخت‌های جهان است.

ژاپنی‌ها کشورشان را «نیپون کوکو» خطاب می‌کنند که به معنی خاستگاه خورشید است. مطالعات باستان‌شناسی سابقه سکونت انسان در این کشور را از دوران پارینه‌سنگی پسین می‌داند. ژاپن کشوری کوهستانی است و بیشتر جزایر آن آتشفشانی و بشدت زلزله‌خیز است، آمار نشان می‌دهد که سالانه حدود ۱۵۰۰ زمین لرزه در ژاپن روی می‌دهد.

کشور ژاپن عضو سازمان ملل متحد، جی۴، جی۸ و APEC است.

این کشور مجموعه جزایری است که با طول زیاد از شمال به جنوب کشیده شده‌است؛ به همین خاطر آب و هوای مناطق گوناگون آن به شدت با یکدیگر مغایرت دارند و نیز دارای چهار فصل در سال است.

در این کشور بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ گونه گیاهی وجود دارد. در فرهنگ ژاپنی برخی گیاهان دارای معانی نمادینی هستند. به عنوان مثال شکوفه‌های گیلاس یا «ساکورا» نمایانگر زیبایی کوتاه مدت و درخت کاج یا ماتسو نماد عمر طولانی است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی ژاپن

کوه یوشینو که زمانی یک مکان زیارتی بود، یکی از جاذبه‌های ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. این کوه پوشیده از جنگل‌های انبوه است که در بهار و پاییز هارمونی رنگ در جای جای آن موج می‌زند.

کوه یوشینو

امروزه مردم به دلایل مختلفی از این کوه دیدن می‌کنند. بالا رفتن از آن یکی از دوست ‌داشتنی‌ترین فعالیت‌هایی است که صورت می‌پذیرد. همچنین افراد ماجراجو علاقه‌ی زیادی به ورزش هیجان‌انگیز پاراگلایدر دارند. ازآنجایی‌که کوه فوجی با ۵ دریاچه‌ی زیبا احاطه شده است، هرساله جشنواره‌های زیادی در اطراف آن برگزار می‌شود.

کوه فوجی

«باغ کنروکوئن» یکی از «سه باغ زیبای ژاپن» نام گرفته و پر از پل‌های افسونگر، مسیرهای پیاده‌روی، چایخانه‌ها، درختان و گل‌های دل‌انگیز است. زمانی اینجا باغ بیرونی قلعه «کانازاوا» (Kanazawa) بود اما در اواخر قرن نوزدهم به روی عموم مردم باز شد.

باغ

«جنگل بامبوی ساگانو» (Sagano) در «آراشیاما» منطقه‌ای در حومه غربی کیوتو واقع شده است. مسیرهای پیچ در پیچی از دل بامبوهای بلند عبور می‌کنند و نور خورشید از لا به لای برگ‌هایشان به پایین می‌تابد و تأثیری شگفت انگیز دارد. صدای تنه این بامبوها که با جریان باد تکان می‌خورند، جزو شاخصه‌های مهم این جنگل مسحور کننده است.

بامبو

پارک ساحلی «هیتاچی» به خاطر دشت گل‌های آبی‌اش شهرت دارد که «نموفیلاس» نامیده می‌شوند و در بهار سرتاسر پارک را می‌پوشانند. این پارک ۱۹۰ هکتار مساحت داشته و بیش از ۴/۵ میلیون گل هر آوریل سطحش را می‌پوشانند.

پارک ساحلی

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7185

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *