امروز : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۷
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور پرتغال

آشنایی با کشور پرتغال

منتشر شده در ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۸
پرتغال

به گزارش پایگاه خبری قشم، پُرتُغال  با نام رسمی جمهوری پرتغال کشوری در جنوب غربی اروپا است. جمعیت آن تقریباً ۱۰/۵ میلیون نفر، پایتخت آن لیسبون و زبان رسمی آن پرتغالی است که از شاخهٔ زبان‌های رومی می‌باشد.

پرتغال در یک نگاه

واحد پول پرتغال یورو است. این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو است و شیوه حکومتی آن جمهوری پارلمانی است. پرتغال جزء کشورهای توسعه‌یافته به‌شمار می‌آید. دین مردم این کشور مسیحیت از شاخه کاتولیک رومی است.

پرتغال غربی‌ترین کشور سرزمین اصلی اروپاست و خاک این کشور به همراه تنها همسایه خود اسپانیا شبه‌جزیره ایبری را تشکیل می‌دهد. پرتغال از سوی غرب به اقیانوس اطلس محدود شده‌است و دو مجمع‌الجزایر آزور و مادیرا واقع در این اقیانوس نیز جزء خاک پرتغال هستند.

این کشور دو منطقه کلان‌شهری عمده دارد که یکی کلان‌شهر لیسبون در جنوب و دیگری کلان‌شهر پورتو در شمال است.

پرتغالی‌ها عموماً مردمانی کوتاه قد دارای پوستی زردرنگ، چشمانی سیاه و موهایی تیره هستند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی پرتغال

صومعه جرونیوس یکی از دیدنی های پرتغال و از بناهای بسیار پرافتخار پرتغال است. پادشاه مانوئل اول در سال ۱۴۹۸ مسیر دریایی به هندوستان را کشف کرد و به احترام این موفقیت دستور ساخت بنای تاریخی صومعه جرونیوس را به عنوان سمبل ماندگار دوره پیروزی و گسترش کشور، داد.

صومعه

برج بلم، میراث جهانی یونسکو، یکی اثر تاریخی که در بندر لیسبون قرار دارد و قدمت آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد. این برج ترکیبی از سبک‌های معماری ونیزی، شمال آفریقا و گوتیک است.

 

در طول تاریخ، ماتا دو بوکاکو، چیزهای زیادی به خود دیده است. در هر قرنی، قسمتی از این ملک پهناور در زمینی ۱۰۵ هکتاری ساخته شد، اما قسمت قابل توجه آن، جنگل‌های اطراف است. جنگلی با چشمه‌ای زیبا و بیش از ۲۵۰ گونه درخت و گیاه عجیب و غریب، که میراثی به جا مانده و غنی است.

 

کمی خارج از لاگوس، دهکده‌ی کوچک ماهیگیری وجود دارد که با نام بناگیل شناخته شده است. مسافرانی که به این شهر می‌آیند، خواهان بازدید از غار بناگیل هستند. البته این غار به دلیل ساختار گنبدی شکلی که دارد، به نام غار کلیسای جامع هم معروف است. غواصی در ساحل و قایق‌رانی هم امکان‌پذیر است.

 کویینتا دا رگالیرا، یک ملک خصوصی و لوکس است که در قرن بیستم ساخته شده است. این ملک اسرار‌آمیز دارای سبک گوتیک با مجسمه‌های باشکوه در زمینی پهناور است. فضای خانه، باغ و تونل‌های زیر‌زمینی و پنهان آن جای زیادی برای گشتن و اکتشاف دارد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7291

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *