امروز : ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۸
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور پاکستان

آشنایی با کشور پاکستان

منتشر شده در ۱۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۳

به گزارش پایگاه خبری قشم، کشور پاکستان از جنوب به دریای عمان، از غرب با ایران، از شمال با افغانستان، از شرق با هندوستان و از شمال شرق با چین هم‌مرز است.

پاکستان در یک نگاه

این کشور با ۲۲۸٬۹۳۵٬۱۴۵ نفر جمعیت، پنجمین کشور پرجمعیت جهان است. پایتخت آن، شهر اسلام‌آباد و بزرگترین شهر آن، کراچی نام دارد.

زبان رسمی پاکستان، انگلیسی و اردو است. دین رسمی جمهوری فدرال پاکستان، اسلام است و در میان کشورهای اسلامی، دومین کشور از نظر تعداد مسلمانان محسوب می‌شود.

۹۷ درصد مردم پاکستان را مسلمانان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۷۷٪ سنی و ۲۰٪ شیعه هستند همچنین در حدود ۳ درصد از جمعیت این کشور پیرو سایر ادیان هستند. بزرگترین اقلیت‌های دینی این کشور مسیحیان و هندوها می‌باشند.

زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم در شمال و آب و هوای معتدل در جنوب که متأثر از اقیانوس هند است. نواحی مرکزی تابستان‌های بسیار گرم دارند و دمای آن‌ها به بیش از ۴۵ درجه سانتی گراد (۱۱۳ درجه فارنهایت) می‌رسد و زمستان‌های سردی که دمای هوا کمتر از دمای انجماد می‌رسد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی پاکستان

شهر قدیمی لاهور با مجموعه ای از مکانها و فعالیتهای توریستی ، مانند اماکن تاریخی ، مکانهای خرید و غذاهای معروف شناخته شده است. برای مواد غذایی ، لاهور گزینه های بی پایانی دارد ، اما در خیابان معروف غذا در خیابان علم رود، شما باید همه غذاهای معروف را در یک مکان بچشید. برای افرادی که به تاریخ ، هنر و معماری علاقه مند هستند ، بازدید از قلعه لاهور ضروری است. محمود غزنوی افسانه ای این قلعه را در قرن یازدهم بنا کرد.

کاخ سفید مرغزار تنها مکان شگفت انگیز در منطقه ی سوآت است که در فاصله ی ۱۲ کیلومتری از شهر مینگورا واقع شده است. مرغزار نه تنها به خاطر وجود زیبایی طبیعی و هوای عالی، که بخاطر کاخ تاریخی سفید رنگ (۱۹۴۱) خود در بین گردشگران از شهرت بالایی برخوردار است.

پیر سوهاوا در میان ساکنان اسلام آباد و بازدید کنندگان خارجی بسیار معروف است. این مکان دارای تعدادی از رستوران ها و جایی است که بازدید کنندگان می توانند از غذا و منظره آن لذت ببرند.

‏دره نالتار که در فاصله ی ۲.۵ ساعت سواره از Gilgit واقع شده به خاطر دریاچه های زیبا و رنگارنگش شناخته شده است.. خوشمزه ترین سیب زمینی های دنیا در این محل کشت می شوند.

پارک ملی دئوسای با نام سرزمین غول ها  شناخته شده است. فضایی که در فصل بهار سرسبز و تماشایی می شود و با وجود کوههای برفی که پشت آن قرار گرفته است منظره ای رویایی بوجود می آورد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=10098

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *