امروز : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۴
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور سوئد

آشنایی با کشور سوئد

منتشر شده در ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۹

به گزارش پایگاه خبری قشم، در شرق این کشور دریای بالتیک و خلیج بوتنی قرار دارد و از شرق توسط رشته‌کوه اسکاندیناوی از کشور نروژ جدا می‌شود. طول مرز سوئد و نروژ ۱۶۱۹ کیلومتر است. علاوه بر این، سوئد از سمت شمال شرق با فنلاند مرز زمینی دارد. سوئد با ۷ کشور لهستان، آلمان، لتونی، لیتوانی، استونی، روسیه و دانمارک مرز دریایی دارد.

سوئد در یک نگاه

نام این کشور در فارسی از نام آن در زبان فرانسوی گرفته شده‌است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این کشور استکهلم است.

جمعیت سوئد بیش از ۱۰ میلیون نفر است که تقریباً ۷٫۹ میلیون نفر آن را افرادی که در این کشور به دنیا آمده‌اند تشکیل می‌دهند.

زبان سوئدی از خانوادهٔ زبان‌های هندواروپایی شاخهٔ ژرمنی است و به زبان‌های نروژی و دانمارکی نزدیکی دارد. این سه زبان بسیار به هم نزدیک بوده و اغلب گویشوران آن‌ها می‌توانند هر کدام به زبان خود با هم ارتباط زبانی برقرار کنند. زبان سوئدی، زبان رسمی کشور سوئد است. در برخی نواحی شمالی کشور، به زبان فنلاندی نیز صحبت می‌شود.

مردم سوئد همراه با مردمان نروژ، ایسلند و دانمارک از شاخه ژرمنی اقوام هندواروپایی بوده و تبارشان به وایکینگ‌ها می‌رسد. کیفیت زندگی شهروندان سوئدی بالا و نرخ بیکاری در آن کشور پایین است و اقتصاد آن بر پایه مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌ها استوار است.

مسیحیت پروتستان لوتری با عضویت ۶۶ درصد از جمعیت این کشور در کلیسای سوئد بزرگترین مذهب در این کشور است. مذاهب مسیحی دیگر موجود در سوئد شامل کاتولیک و ارتدکس شرقی می‌باشند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی سوئد

پارک ملی آبیسکو مکان اصلی برپایی اردوگاه‌های کاوش شفق قطبی است. در تابستان، توریست‌ها می‌توانند در جنگل‌های این منطقه به پیاده‌روی بپردازند، در میان ترولسجون که تمیزترین دریاچه سوئد است، راه بروند و غار نوردی کنند. در زمستان نیز مسافران می‌توانند از زیبایی‌های طبیعت بهره ببرند و از اسکی در این منطقه لذت ببرند. گردشگران ماجراجو می‌توانند سورتمه سگ‌ها ر ا امتحان کنند یا مکانی برای گرفتن ماهی یخی بیابند. پیشنهاد می کنیم شب را در ایستگاه کوه آبیسکو که خانه‌ای کوهستانی و قدیمی است، بگذرانید.

غار لوملوندا در منطقه حفاظت شده لوملوندا، واقع در کشور سوئد قرار گرفته است. قسمت کشف شده این غار کارستی طولی معادل ۴.۵ کیلومتر دارد و همین موضوع آن را در زمره طولانی‌ترین غارهای سوئد جای می‌دهد. غار لوملوندا در اثر حرکت آب‌های باتلاق مارتبو شکل گرفته است. هر چند ورودی غار در طول قرن‌ها قابل رویت بود؛ اما قسمت اصلی غار لوملوندا اولین بار در دهه‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ میلادی توسط سه پسر نوجوان کشف شد. با حدود ۱۰۰ هزار بازدیدکننده در سال، غار لوملوندا یکی از جاذبه‌های اصلی گوتلاند به شمار می‌رود.

اگر شما به جزیره گردی علاقمند هستید، مجمع الجزایر استکهلم می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. واضح است که شما زمان کافی برای بازدید از تمام این ۳۰۰۰۰ جزیره را نخواهید داشت؛ البته دقت کنید که حتی تخته سنگ های بزرگی که از دل دریا بیرون زده اند نیز در این شمارش حساب شده اند! کشتی ها فقط به نقاط اصلی این منطقه سرویس می دهند و این سفر هیجان انگیز با ۱۰ دقیقه قایق سواری از استکهلم آغاز می شود.

اگر شما به دنبال ماجراجویی در سرزمین های رام نشده هستید، باید از لاپ لند سوئد دیدن کنید. این منطقه در شمالی ترین نقطه زیر دایره ی قطبی واقع شده جایی که تابستان ها در کل شبانه روز می درخشد. لاپ لند مناسب قایقرانان، کوهنوردان و عاشقان طبیعت وحشی است. این سرزمین ساکنانی بومی به نام سامی دارد، کسانی که در جنگل های عظیم و تندراهای بی ثمر زندگی می کنند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=8740

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *