امروز : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور سنگاپور

آشنایی با کشور سنگاپور

منتشر شده در ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۰

 به گزارش پایگاه خبری قشم، سنگاپور از شمال با مالزی و از جنوب با اندونزی مرز آبی دارد. پیش از حضور کشورهای اروپایی در منطقه، منطقه‌ای که امروزه به عنوان سنگاپور شناخته می‌شود فقط منطقه ماهیگیری مالایی در ریزشگاه رودخانه سنگاپور بود.

سنگاپور در یک نگاه

همچنین سنگاپور پس از ژاپن در معتبرترین پاسپورت جهان را دارد. این کشور در جنوب شبه‌جزیره مالایا واقع شده و کوچک‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا است.سنگاپور در شمال خط استوا قرار دارد. 

سنگاپور با مساحت ۷۲۲ کیلومتر مربع کمی کوچکتر از شهر تهران و کشور بحرین است. این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده، یکی از مراکز بزرگ داد و ستد کالا در جهان است. سنگاپور یکی از ۳ کشور-شهر مستقل کنونی در جهان است و از زمان استقلال در سال ۱۹۶۵، به یکی از کشورهای پررونق جهان تبدیل شده و امروزه یکی از پرترددترین بندرهای دنیاست. این کشور از لحاظ ذخایر معدنی کشور فقیری است اما اقتصاد آن که متکی بر بخش خدمات و صنعت است، رشد و شکوفایی فراوانی داشته و این کشور را به یکی از مناطق ثروتمند دنیا تبدیل کرده‌است. به نحوی که هم‌اکنون چهارمین مرکز اقتصادی بزرگ دنیا و سومین مرکز بزرگ پالایش نفت در دنیا به‌شمار می‌آید.

آب و هوای این کشور گرم و مرطوب است و میانگین بارش سالانه در آن به بیش از ۲۳۴۰ میلی‌متر می‌رسد.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور می پردازیم.

جاذبه های دیدنی سنگاپور

یکی از جاهای دیدنی سنگاپور که در گذشته نوعی مسیر بازرگانی و پر رونق بوده، اسکله کلارک است. این اسکله در قرن نوزدهم یکی از قطب‌های پر رونق تجاری و بازرگانی سنگاپور به حساب می‌آمد. امروزه اما گردشگران در آن به تفریح می‌پردازند و در رستوران‌ها و مراکز خرید اطرافش وقت می‌گذرانند. ناگفته نماند که می‌توانید در آب‌های زیبای این اسکله به قایق سواری هم بپردازید.

در حاشیه خلیج سنگاپور باغ‌هایی وجود دارد که می‌توانید بدون پرداخت هیچ مبلغی از آن دیدن کنید. این باغ‌ها از ۱۸ باغ عمودی تشکیل شده‌اند که در ارتفاع ۱۶ متری قرار دارند. در این باغ مجموعه‌ای از بناهای مدرنی با نام سوپر تری گروو (Super tree Grove) وجود دارد که شکل تازه‌ای به آن بخشیده‌اند.

تفریحگاه ساحلی از یک رستوران لاکچری، مغازه و مرکز خرید، رستوران و امکانات تفریحی همچون سرسره‌های یخی مصنوعی گردشگران بسیاری را به خود مجذوب کرده است. این بنای منحصربه‌فرد در سال ۲۰۱۰ ساخته شده و چیزی بالغ بر ۵ و نیم میلیارد دلار خرج برداشته است.

موزه ملی یکی از جاهای دیدنی سنگاپور است که باید آن را ببینید. این موزه در ساختمان دیوان عالی و شورای شهر برگزار می‌شود. موزه هنر ملی مملو از آثار هنرمندان جنوب شرقی آسیا است. نقاشی‌های چینی و تندیس‌های ساخته دست هنرمند ویتنامی از محبوب‌ترین آثار هنری موزه هستند.

سنگاپور در خود دو فرهنگ اروپایی و آسیایی را حفظ کرده است. بنابراین می‌توان باغ‌هایی را در ضلع غربی آن یافت که با نام باغ‌های چینی و ژاپنی آماده پذیرش گردشگران هستند. بخشی از این باغ به بازی کریکت اختصاص داده شده است. در بخش دیگر نیز می‌توانید لاک‌پشت‌های زیبایی تماشا کرده و از آنها عکس بگیرید.

 

 

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=7551

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *