امروز : ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۵
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور سنت لوسیا

آشنایی با کشور سنت لوسیا

منتشر شده در ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۱
کشور سنت لوسیا

به گزارش پایگاه خبری قشم، کشور سنت لوسیا در مجمع‌الجزایر معروف به آنتیل کوچک قرار دارد. نام این کشور برگرفته از سنت لوسی قدیس فرانسوی است که فرانسوی‌ها نخستین استعمارگران این جزیره برای آن انتخاب کردند. این جزیره به جهت اینکه چندین بار میان فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها دست به دست شده به هلن هند غربی معروف شده‌است که به ماجرای شخصیت اساطیری هلن در یونان باستان اشاره دارد.

سنت لوسیا در یک نگاه

پایتخت این کشور شهر کاستریس میباشد و جمعیت آن ۱۸۳٬۶۲۹ نفر است. اکثریت جمعیت آن را آفریقایی‌تبارهایی تشکیل می‌دهند که در دوران استعمار به عنوان برده وارد آن شدند. دورگه‌ها، هندی‌ها اروپایی‌تبارها و بومیان کارائیب اقلیت‌های نژادی این جزیره هستند.

انگلیسی زبان رسمی سنت لوسیا است، همچنین زبان فرانسه نیز در این کشور رواج دارد.

واحد پول این کشور دلار کارائیب شرقی است. این کشور در ۲۲ فوریه ۱۹۷۹ اعلام استقلال کرد.

۵۰ ٪ نژاد سنت لوسیا را سیاهپوست، ۴۴ ٪ را دورگهٔ سیاه و سفید و ۳ ٪ را هندی تشکیل می‌دهد. همچنین دین ۶۷ ٪ مردم سنت لوسیا، کاتولیک، ۲۲ ٪ پروتستان و ۵ ٪ را سایر مسیحیان در بر می‌گیرند.

از مهم‌ترین شهرهای سنت لوسیا، ویوفورت ۴ هزار نفر، میکود ۳ هزار نفر و سوفریر ۳ هزار نفر را می‌توان ذکر کرد.

صادرات سنت لوسیا را موز تشکیل می‌دهد، توریسم نیز از جمله صنایع پویا در این کشور است.

سنت لوسیا از اعضای کشورهای مشترک‌المنافع است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی سنت لوسیا

منطقه تاریخی لاتیوسی بتری یکی از دیدنی های سنت لوسیاست که بسیار پرطرفدار است و امروزه در بخش قدیمی پایتخت این کشور یعنی کاستریس قرار دارد.

یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی سنت لوسیا در سراسر رودنی بی، پارک ملی جزیره کبوتر است. چشم انداز استراتژیک در این جزیره به بریتانیا اجازه داد تا در جریان مبارزه خود برای کنترل سنت لوسیا، جنبش نیروهای فرانسوی را در مارتینیک را نظارت کند.

در خلیج Gros در انتهای شمالی سنت لوسیا، رودینی بیل، مغناطیس توریستی سنت لوسیا است که دارای ساحل زیبا و شیک به شکل هلال و بسیاری از هتل ها، رستوران ها و مغازه ها است. رودنی بی مارینا یکی از بهترین و مجهزترین مناطق آبریز در شرق کارائیب است.

طبیعت Tet Paul Trail از طریق جنگل های گرمسیری در ناحیه پیتون تحت عنوان World-Heritage در سنت لوسیا دیدنی ترین چشم انداز در جنوب سنت لوسیا را ارائه می دهد.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=12812

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *