امروز : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور سان مارینو

آشنایی با کشور سان مارینو

منتشر شده در ۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۴
سان مارینو

به گزارش پایگاه خبری قشم، سان مارینو سومین کشور کوچک اروپاست. (پس از واتیکان و موناکو.) این کشور کاملاً در درون ایتالیا قرار گرفته، و در میان دو استان امیلیا رومانیا و مارکه محصور شده‌است. کوه تیتانو با بلندای ۷۴۹ متر، بلندترین مکان این کشور است.

سان مارینو در یک نگاه

پایتخت آن شهر سان مارینو است.

سان مارینو آب و هوای مدیترانه‌ای، تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل دارد.

هر ساله جهانگردان زیادی از ایتالیا، آلبانی، بوسنی و کشورهای دیگر اروپایی به این کشور سفر می‌کنند، نکته جالب توجه دربارهٔ سان مارینو این است که تعداد جهانگردانی که به این کشور سفر می‌کنند از جمعیت این کشور بیشتر است

مردمشان از نژاد ایتالیایی هستند. کشور سان مارینو ۳۰۵۰۰ نفر جمعیت دارد که در حدود هزار نفر از آنان خارجی و بیشتر شهروند کشور ایتالیا هستند.

زبان ایتالیایی، زبان رسمی سان مارینو است.

بیشتر مردم این کشور پیرو آیین کاتولیک رم هستند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی سان مارینو

شاید معروف ترین تصویری که از سان مارینو در ذهن گردشگران نقش بسته دو قلعه باشکوه و تاریخی ست که بر روی قله تیتانو جای گرفته اند. قلعه های گوایتا و کستا که هر کدام برج هایی برای تمشای چشم اندازهای اطراف، ساحل دالماسی و کوهستان اپنینی دارند. 

برج مونتالی یکی از سه برج روی قله تیتانو است که در فاصله کمی از دو قلعه معروف قرار دارد. با اینکه متاسفانه بر خلاف دو برج دیگر روی کوه، بازدید از داخل این برج ممکن نیست اما چشم اندازهای رسیدن به این برج آنقدر زیباست که پیشنهاد می کنیم حتما به کنار برج بروید و معماری اش و همینطور چشم اندازها را تماشا کنید. این برج که درست بر روی قله قرار دارد در قرن ۱۴ ساخته شده و زمانی از آن به عنوان زندان استفاده می شد.

موزه ملی موزه ای عالی که حدود ۵ هزار اشیاء باستان شناسی را از عصر نئولیتیک تا دوران رومی و قرون وسطی به نمایش گذاشته است. از جالب ترین اشیای این موزه آثار باستانی مصری، آیکون های بیزانسی، نقاشی های قرن هفدهمی و سکه های باستانی این کشور است که بیشتر آن ها از طرف مجموعه ی خصوصی ایتالیایی به این کشور اهداء شده اند.

این کلیسای نئوکلاسیک در اوایل قرن ۱۹ بر روی ویرانه های یک کلیسای قدیمی و کوچکتر ساخته شد. داخل کلیسا به سبک کلیساهای جامع کلاسیک طراحی شده: یک سالن اصلی به همراه دو ردیف صندلی در امتداد محراب ها، محراب هایی که به خاطر نقاشی ها و مجسمه ها واقعا ارزش بازدید دارند.

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9582

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *