امروز : ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور رومانی

آشنایی با کشور رومانی

منتشر شده در ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۹
رومانی

به گزارش پایگاه خبری قشم، رومانی از باختر با مجارستان و صربستان و از شمال خاوری و خاور با مولداوی و اوکراین همسایه است. بلغارستان نیز دیگر همسایه این کشور در جنوب آن است.

رومانی در یک نگاه

رومانی با داشتن مساحت ۲۳۸٬۴۰۰ کیلومتر مربع نهمین کشور اتحادیه اروپا از نظر مساحت با داشتن ۱۹٫۲ میلیون جمعیت هفتمین کشور اتحادیه اروپا از نظر جمعیت است. رومانی عضوی از اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است.

زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی و واحد پول آن لئوی رومانی است. بیشتر مردم رومانی مسیحی هستند که حدود ۸۷ درصد از شاخه ارتدکس تعلق دارند.

در شهرستان یاش گروهی از مردم یاسی زندگی می‌کنند که دارای‌تبار ایرانی هستند.

مردم رومانی از آمیزش قوم بومی داس‌ها (قومی هندواروپایی) و رومی‌ها پدید آمده و زبان رومانیایی از ریشه لاتین و هم‌خانواده با زبان ایتالیایی است.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی رومانی

قلعه کوروین با معماری گوتیک رنسانس، از بزرگ‌ترین قلعه‌های اروپا به‌شمار می‌رود و یکی از عجایب هفتگانه رومانی است. با قدمتی که به سال ۱۴۴۶ بازمی‌گردد، این قلعه از سه قسمت بزرگ تشکیل می‌شود: تالار شوالیه، تالار غذا و پلکان مارپیچ. تالارها مستطیلی شکل هستند و با سنگ‌های مرمر تزیین شده‌اند. برج‌‌های بلند، سقف‌های رنگی و تعدد پنجره‌ها و بالکن‌های حکاکی‌شده از ویژگی‌های معماری بنای قلعه محسوب می‌شوند. از قلعه کوروین به‌عنوان لوکیشن بسیاری از فیلم‌ها و بازی‌های یارانه‌ای استفاده شده است که از آن جمله می‌توان به فیلم راهبه‌ها اشاره کرد.

 پویانا براشوو بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین تفرجگاه کوهستانی در رومانی است و فقط ۱۵ کیلومتر با شهر فاصله دارد که با شیب ۲۳ کیلومتری، دوستداران ورزش‌های زمستانی در سراسر دنیا را به سمت خود می‌کشد. این تفرجگاه به جاذبه‌های مهم توریستی، مانند قلعه دراکولا (۲۳کیلومتر)، قلعه Rasnov (۱۲ کیلومتر) و شهر قرون وسطی براشو (۱۴ کیلومتر) نزدیک است.

درست در مرکز شهر کلیسایی کوچک، زیبا و پر از آرامش به نام کلیسای استاوروپولئوس قرار دارد که در سال ۱۷۲۴ توسط راهبی به نام لوانیکی استراتونیکاس ساخته شده است. ورودی زیبا و چشم نواز این کلیسا با ستون ها و حکاکی های هنرمندان شما را به داخل کلیسا و حیاط پر از آرامش و دلپذیر آن هدایت می کند. این ساختمان از نظر قدمت تاریخی و همین طور سبک معماری یکی از با ارزش ترین بناها و جاذبه های گردشگری بخارست به شمار می رود.

اگر دوست دارید بیشتر با سبک زندگی و حال و هوای تاریخی رومانی آشنا شوید به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بخارست یعنی موزه دهکده بروید. موزه دهکده ملی دیمیتری گوستی، یک موزه فضای باز است که در سال ۱۹۳۶ افتتاح شده و راه و رسم و سبک زندگی سنتی رومانی را به نمایش می گذارد. با این حال، چندین ساختمان هم وجود دارند که از این تاریخ هم قدیمی تر هستند.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9130

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *