امروز : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
صفحه نخست | پیشنهاد سردبیر | آشنایی با کشور جمهوری چک

آشنایی با کشور جمهوری چک

منتشر شده در ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۹
جمهوری چک

به گزارش پایگاه خبری قشم، جمهوری چک کشور محصور در خشکی است و از اقلیم قاره‌ای مرطوب و در کل کشوری معتدل با بارندگی‌های مناسب می‌باشد.

جمهوری چک در یک نگاه

پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن شهر پراگ است. با وجود این که این کشور عضو اتحادیه اروپا است، واحد پول آن کرونا است. شعار مردم جمهوری چک این است :آزادی_برابری_شجاعت

جمعیت جمهوری چک ۱۰ میلیون و ۷۰۸ هزار نفر و زبان رسمی این کشور چکی است که از زبان‌های اسلاوی است. شهر پراگ ۱٫۳ میلیون نفر جمعیت دارد.

جمهوری چک به دریا راه ندارد و سه ناحیه تاریخی بوهم، موراوی، و بخش کوچکی از سیلزی را شامل می‌شود. مردم چک از تبار اسلاو و از مردمان هندواروپایی هستند.

اکثریت مردم این جمهوری بی‌دین‌اند. بعد از پراگ، برنو، پلزن، استراوا و لیبه رتس از شهرهای مهم این کشورند. دانشگاه بزرگ چارلز دانشجویان بسیاری را از نقاط گوناگون جهان به این کشور کوچک کشانده؛ از جمله دانشجویان زیادی از ایران که اکثراً در رشتهٔ پزشکی تحصیل می‌کند.

در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های دیدنی این کشور میپردازیم.

جاذبه های دیدنی جمهوری چک

در سفر به شهر پراگ در کشور چک، اولین کاری که پیشنهاد می‌دهیم انجام دهید، بازدید از قلعه باشکوه و بی نظیر پراگ هست. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این قلعه در سال ۸۸۰ میلادی توسط پرینس بوریووج ساخته شده و در حقیقت می‌توان گفت یک شهر کوچک در دل شهر پراگ هست.

به محض ورود شما را یاد فیلم هری پاتر در هاگوارتز می‌اندازد و این حس زمانی به شما دست می‌دهد که روی پل چارلز در شهر پراگ قدم بزنید. پل چارلز یکی از پل‌هایی بوده که در زمان سلطنت چارلز به عنوان یادبود ساخته شده و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی چک در بین گردشگران است.

شاید جالب باشد بدانید که باغ وحش پراگ، یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش‌ها در اروپاست.

در این باغ وحش حیواناتی نظیر ببر، زرافه، میمون، تمساح و انواع پرندگان را می‌توانید ببینید. اگر از باغ وحش پراگ دیدن می‌کنید بد نیست چند نکته را به یاد داشته باشید:

حتما یک نقشه از باغ وحش همراه خودتان داشته باشید ومسیرتان را روی آن علامت بزنید به این علت که مساحت این باغ وحش ۵۸ هکتار است و امکان این که راه را گم کنید هست و سعی کنید صبح برای بازدید از این باغ وحش بروید.
کرم ضدآفتاب فراموشتان نشود و یک لیوان آب نیز همراه خود داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین کلیساهای جهموری چک دقیقا همین کلیسای جامع سنت ویتوس است، که می‌توان از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی چک نام برد. این کلیسا در قرن ۱۰ میلادی ساخته شده و تعدادی از شاهان و بوهمیا در این کلیسا دفن شده اند. جالب است بدانید که این کلیسا با گذشت ۱۰۰۰ سال همچنان پابرجاست.

 

اشتراک گذاری خبر :
https://newsqeshm.ir/?p=9178

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *